К акво направи Mercedes? Раздели електрическите си модели в отделна гама с различно име. Какво прави BMW? Продава електрическите и конвенционалните си версии с еднакви имена. Какво ще направи Mercedes? Ще копира враговете от Мюнхен, тъй като плановете в Щутгарт са следващото поколение на S-Class с ВГ и електромотори да се продават под едно име и с идентичен дизайн, както това правят баварците със Серия 7.
Това на практика означава, че EQS ще изчезне след едно поколение, но не преди фейслифт в средата на цикъла. Текущата S-класа също получава фейслифт, преди да премине към модела от следващо поколение.
Това стана ясно от самия Ола Келениус, който даде интервю за Autocar:
В бъдеще ще има две S-класи – ДВГ и електрическа.“
Босът на Мercedes каза, че конвенционалните и електрическите версии на флагмана ще имат подобен дизайн отвътре и отвън.
Но докато BMW 7 Series и i7 използват една и съща платформа, това очевидно няма да е така за S-Class, според неразкрити източници, цитирани от британското списание.
Очаква се електрическата S-класа да се изгражда на архитектурата MB.EA Large, докато моделът с ДВГ са е базиран на от актуализирана версия на настоящата платформа MRA. В края на юни Калениус опроверга слуховете за анулирането на платформата MB.EA, като каза, че нейното развитие „тече с висока скорост“. В настоящото интервю с Autocar той отново отрече: „Вече планираме с MB.EA Large.“ В средата на май германското издание Handelsblatt заяви, че следващото поколение EV архитектура е премахнато.
Като се имат предвид различните платформи, не смятаме, че S-Class ICE и EV ще бъдат почти идентични, повтаряйки BMW Серия 7 / i7. Седаните вероятно ще имат различни пропорции, като се има предвид как специално изработената електрическа платформа обикновено означава, че инженерите могат да разтегнат междуосието след скъсяване на надвесите“, коментира Калениус.
Въпреки това, двата топ модела Mercedes модели вероятно ще имат повече общи неща в сравнение с текущата S-класа и EQS. Последният беше широко критикуван заради дизайна си. Твърде рано е да се каже дали се работи по подобна стратегия за следващото поколение E-Class, но EQE също не е красива кола.
Autocar твърди, че чрез разработването на нова S-класа с бензинови двигатели, ще има следващо поколение E-класа с ДВГ, а това значело, според британците, че ще има и електрическа версия, която да замени настоящата EQE.
Междувременно EQS трябва да бъде обновен през 2025 г., докато настоящата S-класа ще бъде актуализирана през 2026 г. На този етап няма нищо официално, но се смята, че EQS ще премине към 800V електрическа архитектура за значително по-бързо зареждане.
В допълнение, нов химичен състав може да отключи допълнителни километри обхват. За моделната година 2025, EQS планира надграждане на капацитета на батерията от 108,4 kWh на 118 kWh, което ще доведе до пробег от над 800 км по WLTP.
Очаква се съществуващите бензинови и електрически флагмани да бъдат заменени около 2030 г. от унифицираната S-класа. Междувременно 2024 г. не беше особено благосклонна към тези две коли. Доставките на S-Class са намалели с почти 37% през Q1. Цифрите за второто тримесечие не са оповестени, но се знае, че комбинираните продажби на S-класа, EQS, EQS SUV и GLS са се сринали с 23% през второто тримесечие на годината. Поради по-слабото търсене, производството на S-класа е сведено до една смяна, което доставчик определи като „катастрофа“.