BeyonCa, нов стартъп с главен офис в Пекин, дизайнерски център в Мюнхен и развоен хъб за изкуствен интелект в Сингапур, представи първия си продукт. Начело на компанията стои бившият шеф на VW China и настоящият изпълнителен директор на Renault China. Сох Вейминг обяви, че компанията се надява да „постави нови стандарти за супер премиум електромобили”.
Автомобилът, чийто дизайн е дело на бившия дизайн шеф на Skoda и настоящ шеф на дизайна на Bentley Дърк ван Бракел, предлага доста интересни функции. Една от тях са сензорите, следящи кръвното налягане на водача. В случай на здравословен проблем, автомобилът известява лекар.
Ако бъде отчетен проблем с кръвното налягане на водача, автомобилът може да намали и спре в аварийна лента. След това ще осъществи връзка с медик, нает от BeyonCa, който може да следи водача и да комуникира с него през инфотейнмънт системата.
При дължина от 5200 мм, концептът е с 237 мм по-дълъг от Porsche Taycan, но с 16 мм по-къс от Mercedes-Benz EQS. Междуосието на Opus 1 е 3000 мм.
Серийната версия на Gran Turismo Opus 1 ще разчита на батерия с капацитет до 130 kWh. По-важното е, че луксозният седан ще е базиран на 800-волтова архитектура с капацитет за зареждане до 350 kW. Повече технически параметри липсват.
Но е интересно друго. Освен споменатите лица в началото, в развитието на Opus 1 са въвлечени още Кристиан Клингер, бивш член на борда на директорите на Volkswagen, отговорен за маркетинга, както и Ханс-Йоаким Ротенпиелер, бивш шеф на R&D отдела на Audi. Слуховете нашепват, че обвързаността на Клингер може да се приеме за знак, че китайският стартъп се финансира от семейство Пийх.
Очакванията са производството на серийния GT Opus 1 да стартира догодина в завод на Dongfeng Motor. Предполага се, че автомобилът ще струва около 1 млн. юана (приблизително $137 000).