Л етен сезон = дълго пътуване. Но дългото пътуване носи проблем за електромобилите и най-вече – с времето, което трябва да прекара човек на станцията. В третото издание на P3 Charging Index има нов победител и за пръв път той не е от Германия, а от Южна Корея.
В момента повечето електромобилите, излизащи на пазара, могат да се зареждат на източник с мощност над 100 kW. Някои предлагат над 150 kW, дори 270 kW.
Индексът P3 Charging е разработен, за да сравнява реалните скорости за зареждане на различни модели. Решаващият параметър за потребителя в този контекст е времето за възстановяване на пробега на автомобила (в км).
Идеалната стойност на P3 Charging Index от 1,0 съответства на възможността на електромобила да зареди ток за изминаване на 300 км в рамките на 20 минути. Показателят на Kia EV6 е над 1,0 – 1,03, докато този на Mercedes EQS (победител в категорията на луксозните автомобил) - 0,92.
Що касае данните, консумацията на електричество на всички модели се базира на ADAC EcoTest, тъй като този тест винаги се провежда при едни и същи условия на стенд, което е единственият начин да гарантираш прецизност при сравнение. Р3 измерва всички криви на зареждане, като тестовете са извършени през пролетта, при еднакви температури.
Тази година за пръв път индексът не сравнява автомобили от всички сегменти, а ги разделя на три категории, базирани на BAFA нетна цена. Луксозен клас – над 65 000 евро, премиум клас – от 35 до 65 000 евро, компактен клас – до 35 000 евро.
В допълнение към 11 нови електромобила (в това число BMW iX xDrive50, KIA EV6 и Peugeot e-208 GT), тествани в P3CI за пръв път, има и такива, тествани и преди. В сравнение с второто издание на P3CI от 2021 г., кривата на зареждане на Porsche Taycan е актуализирана с новия Porsche Taycan GTS, който се предлага от пролетта на 2022 г. Актуализирани са също кривите на зареждане на Mercedes-Benz EQS450+, Mercedes-Benz EQA250 и BMW iX3 (2020).
Тук може да разгледате в подробности класацията и методологията на измерване тук.