Илон Мъск знае как да дава обещания, но дори и по неговите стандарти обещанията, които даде преди около седмица, граничат с чистия популизъм. За да ги постигне, специалисти, които познават добре сегашните технологии, твърдят, че Tesla трябва да надхвърли с много сега наличните технологии.
Ето и един пример. Мъск обещава, че Tesla Semi ще може да тегли 36 000 кг в продължение на 800 км с едно зареждане, след това ще зареди батериите си за 30 минути и ще има пробег от 640 км. Това ще изисква, на база изчисления на Bloomberg, зарядна система, която е 10 пъти по-мощна от бързозарядните улични станции на Tеsla.
По същия начин обещанието, че Tesla Roadster ще бъде най-бързият сериен автомобил в света ще изисква монтиране в малките му размери на пакет батерии, които са 2 пъти по-мощни от най-голямата батерия, която в момента се внедрява в електромобил.
Ето четирите най-противоречиви обещания на Илон Мъск по отношение на батериите, които към днешна дата не изглеждат реални, но за които Илон Мъск получава аплодисменти.
Пробег на влекача: 36 000 кг товар и пробег 800 км
Когато Илон Мъск представи Tesla Semi, той обеща пробег от 800 км при пълно натоварване от 36 000 кг. Предишният рекордьор, представен от Daimler през октомври, постигна пробег от 355 км.
Обещанието на Мъск е възможно. НО при определени условия. Влекачът ще се нуждае от капацитет на батерията в диапазона от 600 до 1000 kWh, изчислява Bloomberg New Energy Finance. Те взимат средната стойност от 800 kWh, което означава, че теглото на батериите ще е над 4500 кг, а цената им – над $100 000.
На какво разчита на Мъск? На очакването, че батериите ще се развият много в следващите 2-3 години, с което и цената им ще спадне.
Tesla мегазарядни станции: 650 км за 30 мин
Мъск твърди, че камионът ще може да измине 650 км след само 30 минути зареждане. Водачът започва деня с пробег от 800 км, сяда да обядва и през това време зарежда батериите за още 650 км. Това означава, че водачът ще може да шофира 11 ч, колкото е максимално позволеното в САЩ, като ще му остане пробег и за следващия ден. За да се постигне това обаче, ще трябва да бъде изградена мрежа от зарядни станции, каквито в момента не съществуват.
Сегашното поколение Supercharger на Tesla е с мощност 120 киловата и може да добавя около 300 км пробег за 30 минути при Model S. За да може да се изпълни обещанието на Мъск, че неговият камион ще може да бъде зареден за 30 минути с пробег около 650 км (при натоварване 36 000 кг), това значи нов Megacharger, който трябва да има мощност от над 1200 kW – над 10 пъти повече от сегашните бързозарядни станции на компанията.
Гарантирани 7 цента за киловат част
Мъск не се посвени да обещае на шофьорите гарантирана цена от 7 цента на киловат час. Това би означавало икономия от гориво (при аналогичен дизелов камион) от над $30 000 годишно за някои шофьори, сочат сметките на Bloomberg.
Това означава, че, за да се изпълни обещанието от 7 цента на киловат час, то Tesla трябва да субсидира този киловат час средно с 40 цента. Същото се случва и в момента, при това с много по-голяма тежест за компанията. Tesla предлага безплатно зареждане за Model S и Model X на своите бързозарядни станции, но плаща почти $1 на киловат час, за да произведе това електричество. Това означава субсидия от до $1000 на автомобил през 2017 г.
Миниатюрен роудстър с пробег 1000 км
Tesla твърди, че струващият $200 000 (който ще се появи не по-рано от 2020 г.) Roadster ще е най-бързият сериен автомобил в света, като ще може да изминава на ток до 1000 км. Това е много повече от всеки друг електромобил на пътя – почти двойно над пробега на лидерите по този параметър Model S и Model X.
За да постигне този пробег, Мъск заяви, че Roadster ще се нуждае от масивен пакет батерии с капацитет 200 kWh. Това е двойно по-голям пакет батерии от тези, които Tesla използва в момента. Тогава как ще се поберат тези батерии в роудстър с дължина около 4 метра?
Мнението на специалистите и анализаторите, на които се позовава Bloomber е, че такова нещо в момента е невъзможно.
А какво мислите вие по поставените въпроси?
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Great Wall показа супер луксозен и първи плъг ин хибриден SUV
Новият Infiniti QX50 въвежда първия двигател с променлива степен на сгъстяванe
Honda ще намали времето за зареждане на електромобилите си на 15 минути