Х ерберт Дийс бе уволнен, защото не успя да се справи със софтуерните проблеми, но въпреки това публикуваните тези дни финансови резултати показват спад на продажбите с 23%, но сериозен ръст на печалбите. Но Дийс явно не е стоял мирно да слуша богатите собственици на концерна какво са имали да му кажат, а е правил каквото е сметнал за подходящо. Затова и бе изгонен.
На този фон дойдоха финансовите резултати на General Motors. Сега очакваме каква ще е съдбата на Мари Бара, която от години хвърля гръмки обещания. Първото бе, че GM ще изпревари Tesla по продажби до средата на десетилетието. След това обещанието бе коригирано: ще изпреварят Tesla, но в САЩ.
А сега, тихомълком, концернът и Бара отстъпиха и от тази си закана. Докато General Motors се обясняваше за спада на печалбата с 40% през първата половина на годината спрямо същия период на 2021 г., дойде гръмкото обещание, че GM си е гарантирал материалите за батерии, необходими за електромобилите.
И точно тази новина даде повод на редица анализатори да заключат, че Бара е отстъпила от обещанията си да изпревари Tesla.
След като стана ясно, че дори правителството вече е инвеститор в компанията с $2,5 млрд., които ще отидат за разработване и гарантиране на суровини за батериите Ultium, дойде следното обещание.
GM вече има договорни отношения със стратегически партньори за всички суровини, необходими да подкрепят целта ни от 1 милион годишен капацитет до края на 2025 г.”, заяви Джеф Морисън, вицепрезидент по въпросите за търговията и доставките.
Точно така, GM се стреми да достигне 1 млн. годишен капацитет. Това въобще не се покрива със заявените няколкократно амбиции на Бара спрямо Tesla.
Към момента заводът на Tesla във Фримонт има годишен капацитет от 650 000, а Гига Тексас сега е с капацитет над 250 000 електромобила. Това значи, че в момента Tesla разполага с капацитет, който GM иска да има през 2025 г. Това не звучи като амбиция да бъде изпреварена Tesla, нали? Или ако е такава, то Мари Бара явно си мисли, че през следващите три години Tesla ще замръзне в очакване да бъде настигната.
Това, естествено, няма как да стане, защото Гита Тексас се очаква да удвои капацитета си до 500 000 коли още през следващата година, като до 2025 г. е много вероятно да го учетвори, т.е. да прави по милион EV само в Тексас.