Ford подготвя нова версия на електрическия си пикап F-150 Lightning, която получава ДВГ. Но по същество, автомобилът все още си остава електрически, тъй като двигателят няма да се използва в хибридна конфигурация за задвижване на колелата.
Вместо това неговата роля ще е да бъде за удължаване на пробега. Чрез него клиентът ще получи най-доброто от двата свята, казва Ford.
От една страна – пълната мощ и характерните за EV ускорение, скорост и поведение. От друга – значително по-голям пробег между зарежданията, който пък е запазена марка на ДВГ.
И така, новият F-150 Lightning EREV получава 100% електрическо задвижване, а ДВГ ще зарежда батерията. Така двигателят ще е по-малко натоварен, което означава по-дълга работа и по-ниска консумация на гориво.
Резултатът? Моделът ще може да измине „повече от 1100 км“ с едно зареждане, казва Ford. За сравнение, стандартният модел има пробег от около 515 км.
Освен за по-дълги пътешествия, F-150 Lightning EREV ще може да предложи и по-добро представяне при теглене на ремаркета и каравани. Ford казва, че това е една от основните дейности за мнозина от притежателите на модела, така че те ще могат да теглят повече и по-дълго, без да се притесняват за пробега. Или както компанията описва: „тегли като локомотив“.
Засега Ford не казва кога новият F-150 Lightning EREV ще е на пазара. Компанията казва, че производството на настоящия модел приключва до края на годината и на негово място ще бъде новото предложение, за което ще разберем повече подробности по-натам.