E-Tourneo Courier е един от десетте електрически превозни средства, които Ford се ангажира да предлага в Европа до 2024 година, като има за цел да постигне нулеви емисии в този регион до 2035 година. Компанията инвестира $50 млрд. в целия свят до 2026 г., за да постигне производство на повече от 2 млн. електрически автомобила до края на тази година.
Изцяло електрическият мултифункционален автомобил е проектиран да превозва комфортно петима възрастни, заедно с техния багаж, като практичността е оптимизирана с помощта на разделяща се на 60/40 задна седалка и повече от 44% по-голям багажник от предходната версия на Tourneo Courier.
Дигиталните системи на автомобила са съсредоточени в т. нар. digiboard, който включва цялостен дигитален инструментален панел и SYNC 4, управлявани чрез голям 12-инчов сензорен екран. Напълно свързаният с интернет автомобилен салон разполага с безжична интеграция на Android Auto и Apple CarPlay, както и зарядна поставка за телефон, за да останете свързани по време на движение.
E-Tourneo Courier e достъпен в няколко стилни варианта, включително характерният Active модел с контрастен цвят на покрива, лайстни на калниците, греди на покрива и уникални тапицерии за седалките.
E-Tourneo Courier разчита на електромотор с мощност 100 kW (136 к.с.), който е допълнително подобрен със избираем режим на шофиране с един педал. Шофьорите могат да избират между режимите за шофиране Normal, Eco и Slippery.
Автомобилът предлага опции за зареждане с променлив ток с мощност 11 kW и постоянен ток с мощност 100 kW. Обикновено зареждането през нощта от 10 до 100% отнема 5,7 часа. На бързо зарядно устройство (DC) клиентите могат да увеличат пробега си с 87 км за 10 минути и да заредят от 10 до 80% за по-малко от 35 минути.
Електромобилът ще се произвежда в Крайова, Румъния, от втората половина на 2024 г. заедно с кросоувъра Puma - най-продаваната пътническа кола на Ford в Европа, който ще предложи електрически вариант до 2024 г.
Конвенционалният Tourneo Courier с 1,0-литров бензинов EcoBoost двигател с турбокомпресор и мощност 125 к.с. влиза в производство по-късно през 2023 г.