П робегът на електрическите автомобили винаги е бил една от най-честите критики към тях. Производителите пък полагат доста усилия да покажат на хората, че EV-тата могат да са не само бързи, но и да пътуват на дълги дистанции без особени проблеми.
Mercedes обяви, че прототипът ѝ Vision EQXX е подобрил предишния си рекорд за най-дълго пътуване без презареждане на батерията. Той е изминал дистанция от 1010 км. от центъра си в Рияд чак до другия си център в Дубай.
Пътят е бил в реални условия, без затворени трасета или други привилегии. Колата е тръгнала от Рияд в 4:15 сутринта, като е бил избран маршрут, който да минава през натоварени квартали със задръствания. Имало е и доста пътуване по магистралите, разбира се.
В крайна сметка колата е пристигнала в центъра на Mercedes в Дубай след 14 часа и 42 минути. От тях 12 часа и 45 минути са били в движение. Останалото време са престой в задръствания и кратки почивки, по време на които колата не е презареждана.
През цялото време на пътуването е използван климатикът и удобствата в интериора. Въпреки това, накрая Vision EQXX е показвала, че има достатъчно заряд в батериите за още 309 км.
Vision EQXX е използвала своите 117 соларни клетки на покрива, за да осигурява енергия за удобствата и екстрите. Така се намалява натоварването върху основната батерия и се увеличава пробегът. Инженерите изчисляват, че чрез тази система са осигурили още около 24 км. дистанция.
През цялото време са анализирани множество детайли. Включително влиянието на вятъра и слънчевата светлина, позицията на падането на слънчевите лъчи и др.
Vision EQXX има батерия с капацитет 100kWh. Колата използва един електромотор с 241 к.с. Спринтът до 100 км/ч е 6,8 сек. Средната скорост по време на теста е била 68,7 км/ч със спиранията и 79,4 км/ч, ако се изчислява само времето в движение. Максималната скорост е била 140 км/ч по магистралите. Накратко, по време на теста колата е карана нормално, както в ежедневието, а не пестеливо в битка за всеки изминат метър.