О т 1 януари в Германия бе прекратена 7-годишната практика на правителството да отпуска държавна субсидия за покупката на електромобили.
Програмата предлагаше до 6750 евро на купувачите на електрически автомобили, които идваха от държавата или производителя, в зависимост от стойността на колата
От 1 януари в САЩ, където и без друго електрификацията на автопарка тече доста вяло, влезе в сила новата субсидия от $7500. Уловката тук е, че администрацията на Байдън постави условие: по-голямата част от компонентите трябва да са произведени в САЩ, за да се класира автомобилът за тази субсидии.
А, както е добре известно, това не е никак лесно, тъй като батериите (основно) идват предимно от Китай или Южна Корея. В резултат на това става ясно, че в САЩ към момента за въпросната субсидия се класират само 13 автомобила, пише Automotive News.
Все пак става ясно, че някои производители все още не са изпратили своята документация, което значи, че списъкът от 13 модела може (и ще се) увеличи.
Правилата на Министерството на финансите са насочени към компоненти за батерии, произведени от всяка компания, която е под китайска юрисдикция или е най-малко 25% собственост на китайското правителство. През 2025 г. ограниченията ще се разширят, за да включат доставчици на ключови суровини за батерии, като никел и литий.
В зависимост от фактори като състав на батерията и място за производство на части, автомобилите могат да се класират за данъчен кредит от $7500 или $3750.
Сред автомобилите, които все още отговарят на условията за пълна или частична субсидия, са Tesla Model Y, пикапът R1T на Rivian, Jeep Wrangler 4xe и пикапът F-150 Lightning.
Моделите, които губят достъп до субсидията, са Cybertruck и някои версии на Model 3, Leaf на Nissan, ванът E-Transit на Ford и електрическите Blazer и Silverado на General Motors.