Е лектрификацията заплашва съществуването на достъпните автомобили, заяви шефът на Citroen Europe, тъй като огромният ръст на цените на суровините влияе на производството по целия свят.
Това становище е в унисон с позицията на Карлос Тавареш, шефът на концерна Stellantis, под чиято шапка е и Citroen. Вчера писахме за позицията на Тавареш, който смята, че, ако електромобилите не поевтинеят в близките години, „пазарът ще се срине“.
Говорейки по време на лансирането на Citroen e-C4 X, Арно Рибоу заявява, че френският производител се цели в намаляване на цените на своите електрически автомобили.
Работата, към която сме насочили усилията си, е да намалим цените [на колите], за да компенсираме ръста на [цените] суровините и увеличените разходи за електрификация,” казва шефът на Citroen пред Autocar. “Истинска заплаха е, че електрификацията увеличи цените на автомобила толкова много, че хората вече не могат да си позволят нови автомобили.”
Той допълва: "Това е истинска заплаха, при това не само по отношение на Citroеn, ние сме напълно наясно с това и работим в тази посока.”
От компанията наблягат на факта, че новият Citroen e-C4 X ще привлича клиентите си със своята достъпност, не само с дизайна си.
Няма за цел да предлагаме най-голямата батерия на пазара, но сме в надпреварата за най-достъпната и близка до клиента батерия за BEV,” заявява Пиер Монферини, оглавяващ отдела за бъдещи продукти.
Citroеn заявява още, че иска да е устойчив по отношение на дизайна, да е по-бюджетен от технологична гледна точка и да служи по-дълго на клиентите.
“Клиентите ни търсят решения за устойчива мобилност. Затова C4-X ще се предлага само като BEV в 14 държави в Европа.”