Д нес Citroen представи ново попълнение (крайно необходимо) на моделната си гама. Това е изцяло електрическият e-C4 X, както и конвенционалния С4 Х с бензинови и дизелови двигатели.
Дизайнът на новия модел прави кръстоска между два сегмента (не е изненадващо, преди дни Peugeot представи подобна кръстоска в лицето на 408) – силует на фастбек с модерното излъчване на SUV.
Моделът се лансира с конвенционално и електрическо задвижване, като новият е-C4 X разчита на електромотор с мощност 136 к.с., 260 Нм и пробег до 359 км (по WLTP). Багажникът е с обем 510 литра.
Мощността от само 100 kWh предполага, че това не е спортен модел, което е очевидно и очаквано, тъй като Citroen по принцип винаги е гледал към семейството. Затова е ускорение до 9,5 секунди на ток и максимални 150 км/ч не бива да ни вълнуват толкова.
Citroen e-C4 X
Батерията е с капацитет 50 kWh, режимите са три: Eco, Normal или Sport, които се активират от централната конзола. Не е ясно защо е сложен режим Sport, но французите са си екстравагантни.
Новият е-C4 X се зарежда от 7,4 kW Wallbox за 7 часа и половина. Времето пада до 5 часа с трифазен ток или опционално 11-киловатово бордово зарядно. На обществена 100-киломатова станция батерията се пълни до 80% за 30 минути.
Гаранцията на батерията е 8 години или 160 000 км за 70% от оригиналния й капацитет.
Новият модел е оборудван с новото поколение интерфейс за инфотейнмънта, въведен със С5 Х. С него и 10-инчовия HD дисплей на централната конзола се управляват различни функции в автомобила. Системата за гласово разпознаване разбира 20 езика.
Моделът е оборудван със седалките Advanced Comfort, които разчитат на допълнителен 15-милиметров слой от специална мемори пяна, за да гарантират типичния за марката комфорт. Той се допълва от ексклузивното окачване Advanced Comfort и неговата возия „магично килимче”.
Моделът може да се похвали с най-щедрото в класа пространство за коленете на пътниците на втория ред (198 мм).