К омпанията Slate Auto представи официално своя първи електрически автомобил. Той се казва Slate, макар че според някои медии се казва Truck.
Объркването е очаквано, тъй като в основния си вид колата е малък EV пикап. Компанията обаче предвижда да пусне голяма гама с аксесоари, включително твърд покрив, седалки и др. Така малкият пикап ще може да се преобрази и в компактен петместен SUV.

Slate Auto
Идеята на Slate е да даде свобода на собствениците да конфигурират колата по най-различни начини според конкретните си нужи. Така, вместо да имат само една кола, ще имат няколко, в едно купе.
Подобни концепции са ползвани и от други производители през годините. Slate обаче е първата, която ги въвежда при електрическите коли и то на много ниска цена. Базовият Slate ще струва дори под 20 000 долара при използване на федералните субсидии в САЩ. Дори и без тях, цената му ще е около 25 000 долара. Това обаче е сумата преди всичките аксесоари, чиято цена остава неизвестна.
Slate е популярна и като „Безосмобил“, тъй като има инвестиция от Джеф Безос. Размерът ѝ не е известен, но е бил в началото на компанията и е дал важен ресурс, за да може да реализира проекта си.
От техническа гледна точка, пикапът ще има един електормотор за задните колела, който развива 201 к.с. Базовата батерия ще е 52,7kWh и ще осигурява около 240 км. пробег. Може да се поръча и по-голяма, от 84,3kWh, като с нея пробегът ще е 386 км. Батерията се зарежда за около 30 мин, за базовия модел.
Slate ще спринтира до 100 км/ч за 8 секунди. Максималната му скорост ще е 145 км/ч. Окачването е скромно, отпред е MacPherson, а отзад – De Dion, подобно на G класата.

Slate Auto
Интериорът също е семпъл, като дори няма инфотейнмънт дисплей. Това ще е личният смартфон на собственика или допълнителен таблет. Като екстри ще се предлагат Bluetooth колонки и други функции. Дори и стъклата са с манивели.
И все пак, сигурността не е пренебрегната. В стандартното оборудване са включени предупреждение за инцидент, автоматично екстремно спиране, ESC, тракшън контрол, камера за заден ход и др. Пакетът за конверсия до SUV ще включва и допълнителни въздушни възглавници за задните пътници.
Макар и да е малък, Slate ще може да тегли ремаркета до 453 кг. и да носи товари до 635 кг.
Компанията планира да произвежда колата в САЩ, а доставките ще започнат в края на 2026 г. с амбицията да достигнат 150 000 броя годишно. Тя казва, че ще я продава директно на клиентите, без дилърска мрежа, за да държи цените максимално ниски.