Audi показа Q6 Sportback e-tron, който е и с най-голям пробег в серията

Моделът е създаден да бъде атрактивен не само за гледане, но и за каране

Мартин Дешев,
audi q6 sportback

Audi

Audi разшири гамата на Q6 с новия Q6 Sportback e-tron. Това е модел, който компанията казва, че е създала да бъде атрактивен не само за гледане, но и за каране. И като бонус – е с най-дългият пробег в гамата на Q6.

Официалният дебют на колата ще е на Автосалона в Париж, който стартира на 14 октомври. „Моделът демонстрира многофункционалността на нашето поколение електрически автомобили. Sportback е следващата стъпка в разгръщането на нашето електрическо портфолио. Q6 Sportback e-tron Комбинира силните страни на нашите електрически модели – ефикасност, пробег, производителност, заедно с емоционалния, функционален дизайн на разпознаваемото му купе“, казва Гернот Долнер, изпълнителен директор на Audi AG.

Audi

Q6 Sportback e-tron има атрактивен дизайн, който залага на динамиката и спортния изглед. Видът обаче не е само за гледане. Той има и функция, като постига още по-нисък коефициент на аеродинамично съпротивление – 0,26.

Q6 Sportback e-tron е компактен, но просторен. Постига това чрез дължина 4771мм, 1965мм ширина (без огледалата) и 1665мм височина (37мм по-нисък спрямо SUV-а). Въпреки това предлага 511 литра багажник с всички седалки, а когато задната е сгъната, пространството се увеличава до 1373 литра. Междуосието е 2899мм, като осигурява повече простор за пътниците, както и допълнителни 25 литра места за съхранение на вещи.

Audi

Изборът от варианти за задвижване включва избор от две батерии и два електромотора, като всички са базирани на архитектурата PPE. Базовата включва 83kWh батерия, заедно задвижване и електромотор с 306 к.с. Тя спринтира до 100 км/ч за 6,6 секунди. Пробегът е до 656 км.

Топ версията е SQ6 Sportback e-tron. При нея се предлага задвижване на 4-те колела, осигурено от два електромотора. Общата мощност е 489 к.с., като спринтът до 100 км/ч пада до 4,3 секунди. Пробегът е между 545 кг. и 636 км., в зависимост от режима и батерията.

Всички версии със задвижване на 4-те колела поддържат бързо презареждане с до 270kW (260kW за версиите със задно). Това означава, че от 10% до 80% батерията ще се зареди за 22 мин.

Audi

Оказването на Q6 Sportback e-tron е преработено, за да се възползва от характеристиките на колата и пропорциите ѝ. Така тя се усеща още по-динамична и пъргава. Освен това е и по-маневрена и прецизна в завоите. Дори и при задвижване на 4-те колела, акцентът е към задната ос за повече атрактивност.

Audi

Колата използва и нова пасивна система FSD (Frequency Selective Damping). Чрез нея се подобрява качеството на возията, като комфортът е на ниво дори и при движение върху павета и неравности.

В интериора има още повече технологии. Стандартно колата идва с 11,9-инчов дисплей за арматурното табло и 14,5-инчов инфотейнмънт екран с Android Automotive OS. Освен това може да се поръча трети дисплей за пътника, като той ще е 10,9-инчов, както и хедъп дисплей с добавена реалност.

Audi

Гласовият асистент е с изкуствен интелект и може да разпознава над 800 гласови команди. Освен това вече използва и ChatGPT за още повече интерактивност.

Музиката е осигурена от Bang & Olufsen Premium Sound System с 3D изживяване, 20 говорителя и обща мощност 830W. За пръв път се въвеждат и звукови зони – 4 говорителя са внедрени в предните седалки.

Audi

Оборудването на колата включва още множество асистиращи системи, второ поколение на OLED светлините на Audi, матрични LED фарове, голям избор от комбинации за интериора, повишено качество на материалите и др. Моделът има и 5 звезди от Euro NCAP.

Цените на Q6 Sportback e-tron започват от 65 900 евро в Европа. SQ6 версията ще струва от 96 200 евро.

коли автомобили електрически автомобил електромобили Audi