Audi разшири гамата на Q6 с новия Q6 Sportback e-tron. Това е модел, който компанията казва, че е създала да бъде атрактивен не само за гледане, но и за каране. И като бонус – е с най-дългият пробег в гамата на Q6.
Официалният дебют на колата ще е на Автосалона в Париж, който стартира на 14 октомври. „Моделът демонстрира многофункционалността на нашето поколение електрически автомобили. Sportback е следващата стъпка в разгръщането на нашето електрическо портфолио. Q6 Sportback e-tron Комбинира силните страни на нашите електрически модели – ефикасност, пробег, производителност, заедно с емоционалния, функционален дизайн на разпознаваемото му купе“, казва Гернот Долнер, изпълнителен директор на Audi AG.
Q6 Sportback e-tron има атрактивен дизайн, който залага на динамиката и спортния изглед. Видът обаче не е само за гледане. Той има и функция, като постига още по-нисък коефициент на аеродинамично съпротивление – 0,26.
Q6 Sportback e-tron е компактен, но просторен. Постига това чрез дължина 4771мм, 1965мм ширина (без огледалата) и 1665мм височина (37мм по-нисък спрямо SUV-а). Въпреки това предлага 511 литра багажник с всички седалки, а когато задната е сгъната, пространството се увеличава до 1373 литра. Междуосието е 2899мм, като осигурява повече простор за пътниците, както и допълнителни 25 литра места за съхранение на вещи.
Изборът от варианти за задвижване включва избор от две батерии и два електромотора, като всички са базирани на архитектурата PPE. Базовата включва 83kWh батерия, заедно задвижване и електромотор с 306 к.с. Тя спринтира до 100 км/ч за 6,6 секунди. Пробегът е до 656 км.
Топ версията е SQ6 Sportback e-tron. При нея се предлага задвижване на 4-те колела, осигурено от два електромотора. Общата мощност е 489 к.с., като спринтът до 100 км/ч пада до 4,3 секунди. Пробегът е между 545 кг. и 636 км., в зависимост от режима и батерията.
Всички версии със задвижване на 4-те колела поддържат бързо презареждане с до 270kW (260kW за версиите със задно). Това означава, че от 10% до 80% батерията ще се зареди за 22 мин.
Оказването на Q6 Sportback e-tron е преработено, за да се възползва от характеристиките на колата и пропорциите ѝ. Така тя се усеща още по-динамична и пъргава. Освен това е и по-маневрена и прецизна в завоите. Дори и при задвижване на 4-те колела, акцентът е към задната ос за повече атрактивност.
Колата използва и нова пасивна система FSD (Frequency Selective Damping). Чрез нея се подобрява качеството на возията, като комфортът е на ниво дори и при движение върху павета и неравности.
В интериора има още повече технологии. Стандартно колата идва с 11,9-инчов дисплей за арматурното табло и 14,5-инчов инфотейнмънт екран с Android Automotive OS. Освен това може да се поръча трети дисплей за пътника, като той ще е 10,9-инчов, както и хедъп дисплей с добавена реалност.
Гласовият асистент е с изкуствен интелект и може да разпознава над 800 гласови команди. Освен това вече използва и ChatGPT за още повече интерактивност.
Музиката е осигурена от Bang & Olufsen Premium Sound System с 3D изживяване, 20 говорителя и обща мощност 830W. За пръв път се въвеждат и звукови зони – 4 говорителя са внедрени в предните седалки.
Оборудването на колата включва още множество асистиращи системи, второ поколение на OLED светлините на Audi, матрични LED фарове, голям избор от комбинации за интериора, повишено качество на материалите и др. Моделът има и 5 звезди от Euro NCAP.
Цените на Q6 Sportback e-tron започват от 65 900 евро в Европа. SQ6 версията ще струва от 96 200 евро.