Н апоследък доста производители обявяват, че ще забавят своя преход към електрическите модели. Alfa Romeo обаче не е сред тях. Компанията потвърди, че още два от моделите ѝ ще се разделят с традиционните двигатели и ще преминат изцяло на електричество, съобщава Autocar.
Първият от тях е SUV-ът Stelvio, който ще мине на ток още догодина. А през 2026 г. същото ще направи и седанът Giulia. Така Alfa Romeo напълно ще електрифицира гамата си.
Двата модела ще използват платформата STLA Large, като ще са първите, които ще предложат и 800V електрификация. Това означава, че ще използват максимума на възможностите на архитектурата.
Можем да очакваме и подобаващи Quadrifoglio спортни модели. Според прогнозите, най-бързите STLA Large модели ще спринтират до 100 км/ч от място за около 2 сек. Архитектурата ще позволява и много бързо презареждане, като може да конкурира тази на новия Porsche Taycan, която достига до 320kW.
По-високият волтаж има и друго предимство. Може да позволи на Alfa Romeo да използва по-тънки жици, което ще доведе до осезаемо намаляване на теглото на автомобила. Двата модела ще имат подобрено активно окачване и система за разпознаване на терена.
Те ще са и първите, които ще използват компютърната архитектура STLA Brain. Тя ще предлага повече технологични възможности и функции за ъпгрейд. Ще може да се актуализира по въздуха и изкуственият интелект ще има важна роля, като ще може да се използва за различни възможности на автомобила.
Двата модела ще запазят ключови характеристики в дизайна, включително „телескопичния“ дизайн на арматурното табло. И въпреки многото технологии и дигитализация, феновете не трябва да се притесняват, казва изпълнителният директор Жан-Филипе Импарато.
„Функциите като хедъп дисплеят ще ви помагат да шофирате и да сте въвлечени в процеса. Не ми трябва да знам какво ще е времето след три седмици. Не ме интересува, тук съм, за да шофирам“, казва той.