Н езависимо от всички критики по свой адрес, някои от които повече от резонни, Toyota продължи на защитава своето. Става въпрос за хибридното задвижване, в която сфера японският гигант без съмнение е лидер, развивайки технологията повече от четвърт век.
Но забавянето на електрическия фронт кара мнозина да злорадстват и предвиждат пълен крах на Toyota. Никога не съм вярвал в това, а сега става повече от ясно, че японците просто знаят какво правят.
Хибридите ще ги пренесат до времето, когато Toyota ще е готова със следващото си поколение електромобили, за което обеща, че ще трансформира индустрията. Когато го направи, повечето й се присмяха, но те се смееха и когато Toyota говореше, че още не е време за електромобили.
Масовото навлизане на електромобилите водеше към логичното заключение, че междинното звено ще отиде в забвение. Но, поне на американския пазар, това няма да стане скоро.
Според S&P Global Mobility, продажбите на хибридни автомобили в САЩ ще се утрои през следващите пет години! Компанията предвижда 24% пазарен дял за хибридите, 37% за електромобилите и 40% за конвенционалните модели с ДВГ и меките хибриди към 2028 г. Същата компания преди време бе предвидила 7% дял за хибриди, 9% за EV и 80% за ДВГ в САЩ през 2023 г.
Различни проучвания показват, че първоначалният разход за покупка, ограниченият пробег, дългото време за зареждане и ограничената зарядна мрежа все още са основните причини, които спират клиентите за покупка на електромобил. Нещо повече, пазарът на електрически коли е в застой, също извод на анализ, този път на Business Insider. Да не говорим, че проникването на електрически на пазара е коренно различно в отделните части на планетата.
В същото време анализът на S&P Global Mobility показва, че в САЩ в момента се предлагат около 60 хибридни модела. Лъвският пай от този пазар се държи от Toyota и Lexus, че кой друг, които имат 18 хибрида, Hyundai и Kia имат 7, Ford и Lincoln са с 6, Stellantis има 3, докато General Motors ще лансира първия си по-късно тази година.
И, най-важното, въпреки голямото предлагане, наличието на хибриди в щатските шоурумове няма. В същото време средно един електромобил се задържа цели 92 дена в шоурума…
Очакванията са Toyota, Ford и Stellantis да наводнят пазара в САЩ с стотици хиляди хибриди през следващите години като алтернатива на EV за по-консервативната аудитория. Автомобили с електрифициран ДВГ е по-лесен за продажба, като в същото време той отговаря на по-стриктните стандарти за вредните емисии.