С лед като все повече зачестяват новините, предвещаващи края на двигателя с вътрешно горене, Toyota дава заявка за спасение на ДВГ. Такова вече направи Infiniti със своя турбо двигател с променлива степен на сгъстяване (при Toyota концепцията е коренно различна), а наскоро и Mazda, която възпламенява бензина директно в цилиндъра, нещо, което е характерно за дизеловите двигатели.
Идеята на Toyota е следната: конвенционалната мотовилка се закачва за двойка хидравлично контролирани бутала. Чрез регулиране на налягането на маслото, реле и безвъзвратен клапан ще могат да контролират кое от двете бутала да направи компресията. По този начин ходът на мотовилката се променя между два възможни – настройка за висока и ниска компресия.
Най-общо казано, когато релето засече определено налягане на маслото, мотовилката ще направи по-дълъг ход, което означава, че двигателят ще работи под висока степен на сгъстяване. И обратно, когато налягането спадне под предварително зададен праг, мотовилката ще направи по-къс ход, което ще резултира в по-ниска степен на сгъстяване.
Според Toyota, наскоро патентованата идея ще снижи производствените разходи и ще подобри надеждността на мотовилките с променлива дължина на хода.
Двигателят с променлива степен на сгъстяване дава възможност на компаниите да настроят автомобила за оптимална икономичност в настройка с ниска степен на сгъстяване, като същевременно с това настройката с висока степен на сгъстяване увеличава мощността на двигателя. Според Nissan, комбинирането на такава система с хибриден задвижващ тракт ще направи задвижването дори по-ефикасно.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Четете още:
Нов играч изпревари Tesla и Nikola с първия електрически влекач