Н а сайта на патентното ведомство на САЩ се появи информация за нов двигател на Mazda. Японската марка е регистрирала мотор с три турбини – две обикновени и една електрическа.
Съгласно описанието на патента, електрическото турбо работи при ниски обороти, неутрализирайки класическата турбо дупка. Това е сходна концепция на 2,0-литровата „четворка” на Volvo. През 2014 г. шведите показаха мощен 450 к.с. прототип, работещ на същи принцип.
Разликата се крие в това, че Volvo използва 48-волтова система за обезпечение работата на електрическото принудително пълнене, докато Mazda, вероятно, ще разчита на фирмената система за рекуперация на енергия i-Eloop. Подобно на всички такива система, тя преобразува и събира енергия, която се генерира по време на движение и спиране. Тази енергия се използва за работата на различните електрически системи в автомобила.
Интересното е, че патентните схеми на новия двигател на Mazda са в конфигурация за автомобил със задно задвижване. Към днешна дата единственият такъв модел на марката е MX-5, задвижван от 1,5- и 2,0-литрови двигатели с мощност съответно 141 и 182 к.с.
По-рано този месец Mazda анонсира появата на ново семейство бензинови двигатели, които ще възпламеняват бензина чрез сгъстяване, аналогично на дизеловите мотори. Това сериозно увеличава въртящия момент и снижава разхода на горивото.
Четете още:
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Красота. Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet