П олитиката на Toyota често буди много коментари, че и критики в средите на онези, които са изцяло фокусирани в електрическото задвижване от батерии.
Компанията има план за постепенно преминаване към BEV до 2035 г., но същевременно не изоставя ДВГ, а залага много и на хибридите. Преди няколко седмици притисна японското правителство да я подкрепи за хибридното задвижване, в противен случай предупреди, че може да оттегли подкрепата си.
След това призова Г-7 да се откаже от практическата забрана на двигателя с вътрешно горене.
Сега имаме ново интересно развитие. Toyota, Subaru, Suzuki и Daihatsu, заедно с корпорацията ENEOS, създадоха нова изследователска асоциация, която ще търси начини и средства за производството на по-малко замърсяващи горива. Същевременно по-ефикасни във всеки един смисъл.
Тя е наречена Изследователска асоциация за иновации в биомасата за следващо поколение автомобилни горива, съобщи производител №1 в света в официално съобщение.
Думата биомаса е ключовата в случая. Асоциацията ще работи за търсене на технологии и начини за използването на биомаса по начин, който не произвежда вредни емисии или те са много малко.
Казано по-конкретно, проектът ще изследва ефективни средства за производство на биоетанол чрез циркулация на водород, кислород и CO2.
Друга област са изследванията е водородното задвижване. Въобще всевъзможни алтернативи, насочени към това BEV да не е единствената алтернатива, макар и това да не се казва в прав текст.