З а своя все още доста кратък жизнен път, Aston Martin DBX се сдоби с няколко специални версии, мина през ателието на Mansory и използва Формула 1 като една от най-престижните платформи за реклама под формата на кола за сигурност.
Но сега е ред DBX да покаже своето тъмно алтер его – модификацията DBX707. Цифрите обозначават мощността, логично, с което този автомобил се доближава до Dodge Durango SRT Hellcat, но база за сравнение на тема лукс между двата няма.
Aston Martin DBX707
Под предни капак на Aston Martin DBX707 фигурира познатият битурбо 4,0-литров V8 от Mercedes-AMG, който захранва стандартния модел. Разликата са новите турбини и контролен блок, в следствие на което мощността на стандартния модел от 550 к.с. и 770 Нм вече възлиза на 707 к.с. и 900 Нм! Така британският модел превъзхожда с много Lamborghini Urus (650 к.с. и 850 Нм), Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid (680 к.с.. и 900 Нм), но изоставяйки с малко от споменатия Dodge Durango SRT Hellcat (720 к.с. и 875 Нм).
Интересното е, че той е толкова бърз, колкото и рекордьорът на „Нюрбургринтг” Porsche Cayenne Turbo GT. Ускорението до 100 км/ч DBX707 взима за 3,3 секунди, докато стандартният DBX се нуждае от 4,5 секунди. По-интересното е, че високият и тежък кросоувър е по-бърз от ниския и по-лек DBS (725 к.с. и 900 Нм), ускоряващ се за 3,4 секунди. Максималната скорост на 707 е 310 км/ч.
За да постигне тези параметри, DBX707 се е оборудвал с още един агрегат от AMG, а именно „автоматът” AMG Speedshift MCT 9G. На задната ос е монтиран нов диференциал с електронен блокаж. Инженерите са пренастроили работата на трикамерното пневматично окачване, адаптивните амортисьори, сервоусилвателя на волана и активните стабилизатори за напречна устойчивост. В режим GT Sport и Sport+ вече може да се използва лонч контрол Race Start, който ускорява автомобила от 4000 об/мин.
Визуалните разлики се откриват в увеличената радиаторна решетка, променените брони, прагове и дневни светлини. Задницата е увенчана с масивен дифузьор, нов спойлер и четири ауспуха. В интериора са монтирани спортни седалки, таблото е украсено с карбонови апликации и метални акценти. Голямата разлика откриваме в изнесените на централната конзола превключватели за избор на режимите за задвижване и бутоните за окачването и звука от ауспусите.
Панорамният покрив и 22-цоломине джанти са в списъка със стандартно оборудване. Срещу допълнително заплащане клиентите могат да получат 23-цолови „валяци”, карбон-керамични спирачни дискове с 6-бутални спирачни апарати. Плановете на Aston Martin са да произведе само 707 бройки от този звяр.