К ато част от сътрудничеството с French National Center for Scientific Research (CNRS), Stellantis и Saft създадоха „революционно прототипна батерия”. Новият дизайн обединява функциите на зарядно и инвертор в батерията, като по този начин задвижващият тракт става по-ефективен, по-надежден и по-евтин.
Батерията все още разчита на литиево-йоната химия, но интегрира повече функции в самата батерия. Резултат от над четири години изследвания, Intelligent Battery Integrated System (IBIS) бе показана пред света.
Stellantis казва, че усъвършенстваната контролна система на IBIS й позволява генериране на променлив ток, който може да бъде насочен директно към електромотора, без необходимост от инвертор. Това значи, че бордовото зарядно устройство може да бъде елиминирано, оставяйки повече място в купето за пътниците, намалявайки и теглото.
Всичко това означава, че и системата IBIS има възможността да намали цената на EV задвижването, облекчавайки производствения процес и (тъй като пакетът е по-лек) увеличавайки пробега с едно зареждане. Технологията може да се ползва и в стационарни батерии, за генератори и съхранение на електричество.
„Тази революционна батерия може да маркира решителна стъпка в ангажимента на Stellantis да предостави полезна, лесна и модерна технологии за всички.”
Stellantis казва, че работи в посока за лансира технологията в автомобилите си преди края на десетилетието. Следващата стъпка е да бъде направен напълно функциониращ автомобилен прототип, който да бъде тестван и разработен на пистата и пътя.