Stellantis с нова стратегия в Китай: продава част от бизнеса си, създава нов

Концернът прехвърля дела си в дружеството с местния гигант Dongfeng - на своя партньор

,
Tavares Stellantis

, Stellantis

Карлос Тавареш

К онцернът Stellantis, който обединява 14 марки от Европа и САЩ, обяви нова стратегия за бизнеса си в Китай. Факт, който се очертава да е сред акцентите в автомобилния бизнес за целия месец.

Босът на компанията Карлос Тавареш, заявява в изявление, цитирано от “Ройтерс”, че е напът да продаде дела си в съвместното дружество с местния гигант Dongfeng - DPCA, на своя партньор.

По този начин Stellantis затваря една страница, тъй като приключва въпросното начинание.

И отваря нова, нарачена Auto Finance Company (AFC).

В съобщението на Тавареш не се посочва причината за това решение. От думите му личи, че в Steelantis явно не са били доволни от сътредничеството с Dongfeng, той казва, че концернът търси начини да е печеливш.

Сделката по прехвърляне на дела ще бъде финализирана във втората половина на тази година, тъй като се чака одобрение от местната администрация.

Откакто Steelantis бе формирана през миналата година, имаше и други подобни прехвърляния и преструктурирания в Европа и Северна Америка.

Фирмата не крие амбиции да заеме първите места по продажби, като наскоро - марка по марка, бяха обявени сериозни стратегии, свързани с преминаване към пълно електрифициране.

Нещо повече, Тавареш смело отбеляза, че поверената му стурктура ще догони Tesla до няколко години, а от конкуренцията им ще спечелят най-вече клиентите. В тази връзка Китай е важен автомобилен пазар - вече най-големият всъщност.

Ройтерс

бизнес стратегия Карлос Тавареш китайски електромобили Stellantis