В тората фаза (Е2) от развитието на електрическото състезателно бъги Audi RS Q e-tron е в ход, след като през март пустинната бегачка спечели първото си пясъчно състезание в Абу Даби. Дебютът на RS Q e-tron E2 ще се състои този октомври в рали „Мароко”, където да се тества всички, преди Audi да застане за втори път с Е2 на старт за маратона „Дакар”.
Купето на RS Q e-tron е напълно ново, като разчита на силно подобрена аеродинамика. Теглото на прототипа и центърът на тежестта са свалени съществено. Ефикасността на задвижващата система също е оптимизирана. А абревиатурата Е2 напомня за легендарното Audi Sport quattro във финалния етап на развитието му за рали надпреварите в Group B през 80-те години.
Положително развитие има и в правилника, според който прототипите T1U трябва да тежат 2100 кг, а не 2000 кг. Иначе аеродинамичната концепция на бъгито в зоната на купето под предния капак е напълно нова. Тази секция почти копира формата на кила на лодка: най-широката й част е на височината на кокпита, докато купето се стеснява значително към предната и задната части.
Макар напречното сечение на купето да е по-голямо по този начин, общият коефициент на въздушно съпротивление е свален с 15%. Това не променя максималната скорост, тя остава ограничена на 170 км/ч от правилата. Но подобрения поток на въздуха дава едно важно предимство: намалява консумацията на електричество.
Електрическото задвижване на Audi RS Q e-tron E2 разчита на преобразувател на енергия, състоящ се от двигател с вътрешно горене и генератор, както и високоволтова батерия и два електрически мотора на предния и задния мост.Специално внимание е отделено на системата за контрол на енергия, заради която Audi понесе някои наказания в „Дакар”.
Работното място за Матиас Екстрьом, Стефан Петерханзел и Карлос Сайнц е леко променено, като инженерите са преструктурирали дисплеите и контролерите. Работата на пилотите и техните навигатори при смяна на гумите също е улеснена, тъй като това беше доста трудно изпитание за тях в дебюта им с Audi в „Дакар”.