Nissan вдъхва нов живот на ДВГ с уникална технология

Пламен Георгиев,
Nissan Qashqai

, Nissan

Nissan Qashqai

Т оплинната ефикасност на един обикновен двигател с вътрешно горене е около 40%. Това означава, че 40% от енергията, генерирана при изгарянето на гориво се превръща в движение. През 2017 г. екипът на Mercedes във Формула 1 заяви, че техният състезателен двигател е достигнал почти невъзможните 50% топлинна ефикасност. Сега е ред на Nissan, който заяви, че разполага с технологията да направи същото, като така подобри икономията на гориво с 25%.

Но тук идва и уловката, тъй като това не е нормален двигател с вътрешно горене, а е част от системата e- POWER. Това значи, че бензиновият двигател се използва само за генериране на електричество, докато колелата се задвижват изцяло от електрически мотор. Това означава, че двигателят може винаги да работи в оптималния си диапазон на оборотите, което води до изключителна икономия на гориво и по-ниски CO2 емисии в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене. Европейският дебют на e-POWER задвижването ще бъде с новото поколение Nissan Qashqai.

За да постигне границата от 50%, Nissan заявява, че подсилва газовия поток в цилиндъра и възпламеняването, което изгаря по-разредена въздушно-горивна смес при по-висока степен на сгъстяване.

Новият Nissan Qashqai е кардинално променен

По време на тестове японските инженери са постигнали 46% топлинна ефикасност, като останалите 4% са постигнати чрез „технология за възстановяване на остатъчната топлина”. Този нов двигател все още не е готов за серийно производство, но се очаква в скоро време и това да стане.

“Трябваха 50 години, за да се увеличи топлинната ефикасност от 30 на 40%, но с e-POWER ние ще стигнем прага от 50% след няколко години”, заявява Тошихиро Хирай, старши вицепрезидент в Nissan.

Тази нова разработка е част от технологичния арсенал, благодарение на който Nissan ще преследва СО2 неутралитет. Миналият месец компанията заяви, че всички нови модели на основните пазари по света ще бъдат електрифицирани до началото на следващото десетилетие, за да може до 2050 г. до се постигне СО2 неутралитет. Nissan очаква да продава по над милион електрифицирани автомобили до края на фискалната 2023 година.

Шефът на BMW: Tesla може да загуби лидерството си

Електрификация и само 4-цилиндрови мотори за новата С-класа

Huawei пуска електромобил до края на годината

Източник на статията: Vesti.bg

двигател с вътрешно горене ДВГ e-POWER Nissan