В черашният ден (26 февруари) бе изключително важен за Renault. Първо стана ясно, че Scenic стана „Автомобил на годината в Европа”, а след това дойде и дългоочакваната премиера на Renault 5, автомобил, който видях на живо и в който се влюбих. Това ми се е случвало много рядко през последните 25 години, но този е наистина достоен за клишето „любов от пръв поглед”.
Renault 5 е плод на стриктното желание на Лука де Мео да бъде направен. Резултатът е, че Режията твърди за него, че ще „демократизира” електрическата мобилност в Европа, т.е. ще я направи достъпна. И би могъл, защото стартовата цена на Renault 5 ще е 25 000 евро. И тя не е малка, но това е автомобил, който ще се продава и в който хората ще се влюбят.
Естествено Де Мео бе много интересен за журналистите, тъй като от няколко седмици се говори за евентуално обединение между Renault и Stellantis. След като тези слухове бяха разсеяни, вече се заговори за обединен фронт за създаване на общ електромобил между Renault, Stellantis и Volkswagen, което бе индиректно потвърдено от изпълнителния директор на френската марка.
Един за всички, всички за един
Европейските марки, изправени пред сериозната конкуренция от навлизащите в Европа китайски брандове, могат да работят заедно за създаване на „Airbus”, който да развива и прави достъпни автомобили, каза Лука де Мео пред журналистите.
“Трябва да сме креативни в намирането на решение. Партньорите могат да споделят инвестицията и да намалят разходите”, пише Automotive News. Европейският консорциум Airbus се конкурира с Boeing. Най-големите акционери в него са френското, германското и испанското правителства.
Renault планира да лансира следващото поколение Twingo на ток и цена под 20 000 евро.
Renault е в ранните етапи на преговори с Volkswagen Group за евентуално споделяне на платформата на Twingo, която ще е версия на архитектурата AmpR Small, на която е направен Renault 5. Тя оже да използва по-евтините LFP батерии.
Лука де Мео казва още, че автомобилните производители са си партнирали в миналото, включително миниавтомобила, направен от Toyota, Peugeot и Citroen. Друг подобен проект включва платформата “Type 4”, споделена през 80-те години от Alfa Romeo Fiat, Lancia и Saab.
Иначе новото Twingo ще бъде разработено от нулата до серийния вариант за 2 (!) години. Преди срокът за разработване на нов модел е бил 4 години, при Renault 5 е три, а сега ще се стигне до две, за да се търси отговор на китайската заплаха.