Лука де Мео индиректно потвърди за обединен фронт с VW и Stellantis срещу китайците

Босът на Renault каза, че европейските производители може да формират алианс подобен на Airbus, за да дадат обединен отпор на китайската заплаха

Пламен Георгиев,
Лука де Мео Renault 5

CarMarket.bg

В черашният ден (26 февруари) бе изключително важен за Renault. Първо стана ясно, че Scenic стана „Автомобил на годината в Европа”, а след това дойде и дългоочакваната премиера на Renault 5, автомобил, който видях на живо и в който се влюбих. Това ми се е случвало много рядко през последните 25 години, но този е наистина достоен за клишето „любов от пръв поглед”.

Renault 5 е плод на стриктното желание на Лука де Мео да бъде направен. Резултатът е, че Режията твърди за него, че ще „демократизира” електрическата мобилност в Европа, т.е. ще я направи достъпна. И би могъл, защото стартовата цена на Renault 5 ще е 25 000 евро. И тя не е малка, но това е автомобил, който ще се продава и в който хората ще се влюбят.

Естествено Де Мео бе много интересен за журналистите, тъй като от няколко седмици се говори за евентуално обединение между Renault и Stellantis. След като тези слухове бяха разсеяни, вече се заговори за обединен фронт за създаване на общ електромобил между Renault, Stellantis и Volkswagen, което бе индиректно потвърдено от изпълнителния директор на френската марка.

Един за всички, всички за един

Европейските марки, изправени пред сериозната конкуренция от навлизащите в Европа китайски брандове, могат да работят заедно за създаване на „Airbus”, който да развива и прави достъпни автомобили, каза Лука де Мео пред журналистите.

“Трябва да сме креативни в намирането на решение. Партньорите могат да споделят инвестицията и да намалят разходите”, пише Automotive News. Европейският консорциум Airbus се конкурира с Boeing. Най-големите акционери в него са френското, германското и испанското правителства.

Renault планира да лансира следващото поколение Twingo на ток и цена под 20 000 евро.

Renault е в ранните етапи на преговори с Volkswagen Group за евентуално споделяне на платформата на Twingo, която ще е версия на архитектурата AmpR Small, на която е направен Renault 5. Тя оже да използва по-евтините LFP батерии.

Лука де Мео казва още, че автомобилните производители са си партнирали в миналото, включително миниавтомобила, направен от Toyota, Peugeot и Citroen. Друг подобен проект включва платформата “Type 4”, споделена през 80-те години от Alfa Romeo Fiat, Lancia и Saab.

Иначе новото Twingo ще бъде разработено от нулата до серийния вариант за 2 (!) години. Преди срокът за разработване на нов модел е бил 4 години, при Renault 5 е три, а сега ще се стигне до две, за да се търси отговор на китайската заплаха.

Лука де Мео Renault 5 Turbo 3E