Porsche Taycan GT Turbo изненада мнозина с невероятните си постижения на пистата. Оказва се, че моделът е изненадал и много голяма част от самите служители на Porsche, разказва Motor1.
„Преди няколко години Стефан Векбах, тогава главен инженер на Taycan, дойде при мен с този нормално-изглеждащ Taycan с две спортни седалки и повече мощност и ме пита дали мога да го покарам. Той имаше гуми Pirelli Corsa от Panamera. Покарахме го във Вайсах и това нещо просто летеше“, казва Ларс Кърн, тестов пилот на Porsche.
След това обаче Векбах отива на друга позиция и колата изчезва. Малко по-късно неговият наследник на поста Кевин Гиек възражда проекта. Задачата е кратка: да се направи най-доброто EV и всяка идея е добре дошла.
По проекта работят много малък брой, специално избрани служители. Те отговарят директно пред Гиек и борда на директорите на Porsche. Никой друг не участва в проекта и изглежда дори не знае за него. Екипът е освободен от почти всички традиционни процеси по одобрение и мениджмънт и получава безпрецедентна свобода да твори.
Резултатът е сериозно преработен Taycan, който не се съобразява с изисквания или очаквания. Той има една цел и я преследва на всяка цена.
„Всичко стана малко лудо. В началото започнахме просто да махаме това, това, това, но усещахме, че е правилно… Трябва да направиш една стъпка повече от другите“, казва Кристиан Мюлер, главен инженер на Turbo GT.
Той допълва, че колата не е просто отговор на Tesla Model S Plaid с Track Package, която подобри рекорда на Taycan Turbo S на Нордшлайфе през 2023 г. Porsche е искала да изпрати послание към всички и да направи най-бързия седан досега. Всъщност Taycan GT е едва около 2 секунди по-бавен от Rimac Nevera, който е най-бързият електромобил на Нордшлайфе досега.
Всичко това изненадва голяма част от служителите на Porsche, които не са знаели, че компанията подготвя подобен проект. Но това определено е доста приятна изненада.