Hyundai и Kia показаха нова система за задвижване на колелата

Uni Wheel може да бъде използвана за практически всякакви превозни средства

Мартин Дешев,
hyundai kia uni wheel

Hyundai

Hyundai и Kia са обединили усилия, за да направят нова задвижваща система, която е универсална и може да се използва за практически всякакви превозни средства. Тя се казва Uni Wheel, като интегрира познати технологии по нов начин, за да намали значително размерите на механизма.

На практика почти всичко може да се помести в свободното пространство зад джантата. Това прави механизма много по-малък, лек и удобен за внедряване в почти всякакви условия, като ще е особено подходяща за електрически автомобили. По този начин „драстично“ се увеличава наличното място за по-големи батерии и по-добро разпределение на теглото.

Uni Wheel премества част от основните компоненти за задвижващата система, включително редукторите вътре в главината на колелото. Електромоторите също са по-малки и се преместват близо до всяко колело, което скъсява дължината на валовете. Това спестява много пространство, опростява конструкцията и дава повече възможности на инженерите за по-добро пакетиране на компонентите.

 Две еднакви по размер шасита, това с Uni Wheel има значително повече място за батерии.

Hyundai

Две еднакви по размер шасита, това с Uni Wheel има значително повече място за батерии.

Uni Wheel използва и специална конфигурация на зъбните колела, за да постигне максимална компактност, но и да предава ефикасно мощността от мотора към колелото. Двете компании сравняват конфигурацията като слънчева система.

Резултатът е максимално ефективно предаване на мощността. Загубите са минимални дори и при преминаване по неравности. Компаниите казват, че ефектът е не само повече мощност, но и по-добра стабилност и комфорт на возията, независимо от движението на колелото. Особено, когато системата е комбинирана и с въздушно окачване, което да може да се регулира според условията на пътя.

Uni Wheel може да се използва с колела с размер от 4 до 25 цола и по-големи. Чрез нея ще могат да се задвижват най-различни обекти с колела, включително колела, роботи, инвалидни колички, като компаниите искат да я усъвършенстват още повече и имат амбиция да я предложат и за бъдещи автомобили. Освен това технологията ще е подходяща и за „форми за лична мобилност, които да могат да се качват по стълби сякаш са ескалатор“.

коли автомобили електрически автомобил електромобили Kia Hyundai