Hyundai ще прави автомобили в завод с изкуствен интелект

Той съкращава времето за сглобяване до 6 часа

Мартин Дешев,
Hyundai шоурум

, iStock

Архив

И зкуственият интелект (AI) навлиза и в още една сфера – производството на автомобили. Hyundai внедри AI в новия си завод и иновационен център в Сингапур, съобщава Autocar.

В момента в него се произвежда Ioniq 5, а от следващата година - и Ioniq 6. Заводът от ново поколение ще бъде пилотен проект, като амбицията на Hyundai е постепенно да модернизира и другите си мощности по света.

Тези заводи от ново поколение ще обслужват местните пазари в районите, в които се намират. Освен фокус за тях ще бъде връзката с клиента и възможностите за персонализиране на колите. „Това не е просто завод, а център за потребителско изживяване. Клиентите могат да взаимодействат с нас по много по-близък начин“, казва Алпеш Пател, ръководител на новия завод.

Клиентите ще могат да посетят специална зона, в която да персонализират своя автомобил. След това ще видят симулация във виртуална реалност как колата им се сглобява, а в един момент екраните се вдигат и клиентът вижда реалния завод и новия си автомобил, който ще бъде доставен до фоайето чрез автономни роботи.

Голяма част от процеса ще се управлява от изкуствен интелект. За целта е изграден виртуален двойник на завода, в който AI ръководи операциите, а те се наблюдават от хора в команден център. Hyundai иска до 2027 г. процесите да са напълно автономни, а хората само да потвърждават решенията.

Резултатът е, че заводът използва само 29 техници, които в момента правят по 70 коли в рамките на една 8-часова смяна. Амбицията е броят на колите да бъде увеличен, а времето за сглобяването на един автомобил да е едва 6 часа. Тези заводи ще са предимно за по-луксозни, поръчкови изпълнения.

„Използваме по-малко хора, но те вършат по-технически задачи. Нашата идея е AI да помага на служителя“, казва Пател. Той казва, че действително ще са нужни по-малко работници, но ще са нужни и много служители за преквалификация и повишаване на уменията им. Пател допълва, че за момента тази технология и подход не са приложими за традиционните заводи, където се правят по хиляди коли на ден, но всичко, което може да подобри продуктивността, ще бъде разгледано.

изкуствен интелект автомобили коли Hyundai