Ford ще използва американските си корени, за да стане по-успешен в Европа при преминаването към изцяло електрическа гама в региона, заяви шефът на маркетинга на концерна Кристиан Вайнгертнер на пресконференция в Австрия.
Синия овал се отказва от дългогодишните си масови модели като Fiesta и Focus, за да се концентрира върху SUV, кросоувъри и пикапи. Причината, освен в променените клиентски нагласи, се корени и в генериране по-високи маржове, пише Automobilwoche.
Компанията планира да пусне три изцяло нови електрически автомобила в следващите две години, преди да стане изцяло EV в края на десетилетието.
Покрай тях ще обнови своите маркетингови послания с нов слоган, наречен „Приключенски дух“. Според Ford той означава американските ценности като „свобода, излизания на открито и приключения“.
Ние се възползваме от възможността да се препозиционираме напълно“, каза маркетинговият шеф на Ford в Германия Кристиан Вайнгертнер.
Нашите бъдещи модели са по-американски и от 2030 г. всички те ще бъдат електрически“, добави Вайнгертнер.
Моделите на Ford ще бъдат обвързани с нови маркетингови етикети. Спортното купе Mustang ще използва "Wild Performance". Малкият кросоувър Puma ще бъде популяризиран с мотото "Urban Escape". Големият кросоувър Explorer - с "Active Adventure", докато пикапът Ranger ще бъде "Ultimate Outdoor".
Ford потвърди, че ще продава своя легендарен SUV Bronco на избрани европейски пазари от пролетта. Ranger Raptor вече е наличен.
Заводът в Кьолн ще премине към производство на два напълно електрически автомобила, базирани на MEB платформата на Volkswagen Group, която е в основата на автомобили като VW ID. 3 и ID. 4 и Audi Q4 e-tron.
Клиентите, на които им липсва Fiesta, могат да преминат към Puma, каза Вайнгертнер. Ford ще пусне електрическа Puma, произведена в Румъния, през 2024 г.
Ford ще се откаже от Focus през 2025 г., след като прекрати производството на автомобила в завода си в Саарлус, Германия.
Ford е последната наистина конкурентна традиционна американска марка в Европа, но през последните години се бори остане печеливша. През третото тримесечие компанията достигна печалба от 256 милиона долара - от загуба през същото тримесечие на предходната година.
Има 4,7% дял от европейския пазар на леки автомобили през първите 10 месеца.
Няма противоречие между приключението и свободата от една страна и електрическата мобилност от друга, убеден е Кристиан Вайнгертнер. - Всеки, който е карал Mustang Mach-E или F-150 Lightning, ще се съгласи.“
Пренастройването на гамата Ford също така означава големи промени за търговската мрежа. За дилърите по-малкия обем ще означава по-малко бизнес.
Компанията ще премине към модела на директни продажби на агенция в Европа. Той доста нашумя и се възприема от все повече марки. Производителят фактурира директно клиентите, а представителствата получават фиксирана такса за продажбата.