Т ази кола е много важна за Porsche, тъй като нейната технология ще бъде в основата на преминаването на най-малките модели (718 Boxster и Cayman) към напълно електрически от 2025 г.
Затова вече е превърната в реален тестови прототип, наречен Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance. Практически това е Mission R, показан през м.г. на изложението в Мюнхен.
Той взема шасито на пистовия 718 Cayman GT4 Clubsport. Разчита на 900-волтова архитектура, благодарение на която батерията се зарежда от 5 до 80 процента само за 15 минути. Двата електромотора развиват около 986 к.с. и повече, посочва Porsche.
603 “коня” са налични за 30 минути, колкото продължава едно състезание от Carrera Cup. Компанията от Щутгарт казва, че максималната скорост е сравнима с тази на 911 GTR Cup.
Прототипът взема “оттук - оттам” технологии на Porsche, но въпреки това 6000 части по него са уникални - специално произведени. 18-инчовите гуми Michelin са направени от възобновяеми материали.
Същото се отнася за каросерията, други елементи пък са синтетични, рециклиращи се и незамърсявъщи околната среда. Въобще целият автомобил е направен с тази идея, не само задвижването му.
Първата публична изява на бегачката ще е на Фестивала на скоростта в Гудууд през юни. След това ще го виждаме и на други събития.