Bugatti Tourbillon е с 16 цилиндъра, 3 ел. мотора, 1800 к.с. и топ скорост от 444 км/ч (засега)

Това е произведение на инженерното и дизайнерско изкуство

Bugatti Tourbillon

Bugatti

Т ова не е поредното производно на Bugatti Chiron. Със сигурност отпред (най-вече) има поразителна прилика със стария хиперавтомобил, задвижван от познатия W16, но тук имаме напълно нов звяр. А това не се случва често, Veyron дойде през 2005 г., а Chiron – през 2016 г.

Сега е ред на Tourbillon, първият с това име, първият от дълга поредица специални изпълнения и модификации, които очакват само най-богатите през следващите години, първият, появил се под ръководството на Мате Римац.

Той е с нов монокок. Ново окачване. И с хибридно задвижване. Нов е и V16 двигателят. Това е напълно нов звяр с 1800 к.с.!

Предишните писания за двигателя се оказаха верни, Tourbillon разчита на 8,3-литрово чудовище, което се развърта до 9500 об./мин и генерира 1000 конски сили без никакви турбини! За разработването на атмосферката е помогнал Cosworth, благодарение на който теглото на този V16 двигател е едва 251 кг, макар да е доста по-голям от W16, който заменя.

Bugatti

Другата част от задвижването е също толкова впечатляваща. На предната е-ос са монтирани два електрически мотора, третият мотор е разположен отзад, за да помага за задните колела. Батерията с капацитет 25 kWh е монтирана централно. Цялата тази конфигурация носи 1888 к.с.

Tourbillon ще ускорява до 100 км/ч за... 2 секунди!

Но това не е подходящ показател за представяне на истинската мощ на Tourbillon. На пълна газ 200 км/ч ще се достигат за 5 секунди, отметката 300 км/ч – за 10 секунди. Максималните 380 км/ч ще бъдат записвани за под 25 секунди, освен ако не сте инсталирали специалния Speed ​​Key. Когато е активиран, Tourbillon държи огромното си задно крило сведено надолу, докато скоростта стигне 444 км/ч.

Bugatti

Най-новото Bugatti не губи нищо, превръщайки се в хибрид, освен малко тегло. Да, въпреки батерията и електрическите мотори, Bugatti казва, че Tourbillon е по-лек от Chiron. Може също така да се движи из града, без да използва този лъскав V16 двигател. Всъщност той може да измине извън града приблизително 60 км на ток.

Ценителите на часовници знаят откъде идва името tourbillon, това е часовниковият механизъм на едни от най-специалните швейцарски произведения на часовникарското изкуство. Това е произведение на дизайнерското и инженерно автомобилно изкуство. Става ясно, когато се отворят електрически задвижваните „летящи“ врати, за да не разкрият зашеметяващия аналогов интериор. Три големи циферблата, прикрепени към волана, показват всичко - от скорост до обороти на двигателя, количество гориво, температура на двигателя и др. Екрани няма.

Bugatti

Измервателите са проектирани и изработени от производителите на часовници Switch и са постоянно фиксирани към кормилната колона, така че да остават неподвижни, докато въртите волана. Междувременно в централната конзола се вижда набор от алуминиеви превключватели, въртящи се циферблати и един кристален лост, който стартира V16.

Bugatti

Що се отнася до дизайна, той следва стила на Chiron, но и се различава доста от него, най-вече отзад. Там имаме специален дифузьор, който започва точно зад пътническата кабина, практически скрит от погледа. Вентилационни отвори под фаровете помагат за насочване на въздух към големите странични всмукателни отвори. Подковообразната решетка подава въздух към радиаторите, като същевременно увеличава притискащата сила. Активното задно крило може да се разгъне нагоре, за да служи като въздушна спирачка. И всичко това се движи върху изцяло ново многораменно окачване, което е с 45% по-леко в сравнение с Chiron.

Въпреки че виждаме колата днес, тази ера няма да започне до 2026 г., когато ще бъдат доставени първите от предвидените 250 броя. В момента Tourbillon е във фаза на тестване, така че спрете със закуските веднага, защото ще имате нужда от всяка една стотинка. Началната цена на Tourbillon е 3,6 милиона евро.

Bugatti Bugatti Tourbillon