BMW удвоява инвестициите си в своя унгарски завод до 2 милиарда евро, добавяйки съоръжение за сглобяване на високоволтови батерии.
То ще създаде повече от 500 работни места, обяви компанията.
Съоръжението ще помогне за полагане на основите на „Neue Klasse“ - серията, която ще изиграе огромна роля за бъдещето и електрификацията на баварската марка.
Производството на автомобили и батерии е планирано да започне до края на 2025 г. Заводът в Дебрецен е централен в усилията на BMW да се справи с Tesla, която продължава да доминира в глобалните продажби на EV.
Със своята нова платформа, фокусирана върху EV, автомобилният производител цели да намали разходите за клетки наполовина и да увеличи пробега и скоростта на зареждане с 30 процента в сравнение с настоящите модели.
Босът на BMW Оливер Ципсе коментира, че автомобилният производител първоначално ще фокусира новата архитектура върху изцяло електрически модели за средния премиум сегмент като 3-Series.
В Дебрецен клетките на батерията ще бъдат сглобени в метален корпус, който след това ще бъде интегриран в долната част на автомобила.
Изграждането на съоръжението за сглобяване на батерии, което ще се простира на около 140 000 квадратни метра, вече започна.
Отделно китайската Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. по-рано подписа договор за 7,3 милиарда евро за втория си завод за производство на батерии в Европа, превръщайки Унгария във все по-важен център за производство на електромобили на континента.
Инвестицията, най-голямата досега в страната, е предназначена да снабди редица автомобилни производители със заводи в непосредствена близост, включително Mercedes-Benz и Stellantis.
Най-големият производител на EV батерии в света вече е доставчик на BMW от фабрика в Ерфурт, Германия.
BMW планира да произвежда 150 000 автомобила годишно в Дебрецен, който е на малко повече от 200 км източно от Будапеща. Заводът ще бъде първият нов бранда в Европа от повече от две десетилетия.