8-цилиндров „боксер“ и 8АТ на две колела

Не е на рама и 4х4, напротив, само с две колела е, но пък Souo S2000 е единствен по рода си

souo s2000

Пламен Георгиев / CarMarket.bg

Шанхай, Китай

Great Wall е най-известната марка за офроуд машини в Китай, това е факт. Но въобще не знаех, че GWM има подбранд за мотоциклети, който произвежда истински уникат. Souo се казва марката, а моделът – S2000.

Единственият мотор на салона в Шанхай, който е представен подобаващо. Най-впечатляващото в тази машина, освен размера й, е 2-литровият 8-цилиндров двигател. Има не една и две американски фирми и къстъм студия, правещи чопъри с V8. Да, те изглеждат страхотно (за снимки и видео), но реално се карат изключително трудно, защото управляемостта им е трагична.

Пламен Георгиев / CarMarket.bg

Докато тук, въпреки че S2000 тежи цели 420 кг (с 50 кг повече от Honda Gold Wing), този огромен круизер се отличава с отличната си управлямост, поне така казват. А причина за това е, че въпросният 8-цилиндров двигател е... боксеров. Това значи, че центърът на тежестта му е много ниско, което спомага за постигане на горното качество.

Друго уникално такова е фактът, че този 8-цилиндров двигател е специално създаден за мотора, а не е някаква допълнителна разработка върху съществуващ агрегат. По този начин GWM е единствената марка, предлагаща 8-цилиндрови двигатели за автомобили и мотори.

По време на пресконференцията акцент бе и един one off мотор, боядисан и инкрустиран с детайли спрямо 5000-хилядната китайска история. Лично аз не останах впечатлен, но пък цената му от над 166 000 лв. ми се стори интересна.

Пламен Георгиев / CarMarket.bg

Още по-интересното е, че оригиналният S2000 и неговия 8-цилиндров „боксер“ работят с 8-степента трансмисия! Тя има и отделна задна предавка. Цели 9 месеца са били отделени, за да се калибрира работата на трансмисията по начин, който да превключва предавките много плавно и в правилния момент.

Такъв не е когато моторът е под наклон в завой. В такъв момент смяна на предавките, при която се генерира вибрация от промяната на въртящия момент, би могла да доведе до най-лошото – падане. Но трансмисията е така обучена, че да не сменя предавка, когато моторът е под наклон, дори и малък. Иначе водачът има на разположение три режима на шофиране: Travel, Sport и Rain.

Машината, колкото и да е тежка, може да достигне 100 км/ч за под 4 секунди, която я прави най-бързата в гамата на Great Wall Motor.

двигател V8 Шанхай мотори китайски автомобили GWM