Този див, див запад на гърба на Mustang Cabriolet (тест драйв)

,
defaultimg

netinfo

И ма автомобили, които са си извоювали култов статус през годините. Това са класики, които фенове и колекционери купуват, пазят, реставрират. Това са автомобили, които са емблематични за цяла една индустрия. В този конкретен случай говоря за т. нар. масъл кари, които обрисуват американската автомобилна индустрия така, както това правят Ferrari и Lamborghini с италианската.

А Ford Mustang е еталон, който разпалва сърцата на милиони фенове по света. Моето също. Защото това е автомобил, който гарантира изключителни емоции. Такива в американски автомобил съм изпитвал само няколко пъти: зад волана на Corvette, Camaro, Challenger и Mustang.

Последният съм карал в две различни поколения, във версия Купе и Кабриолет, но резултатът винаги е бил един и същ: адреналин и емоционална привързаност, която не съм усещал в много други автомобили.

Ще го кажа още в началото: Mustang Cabriolet има доста косури. Свързани са основно с интериора (Mustang 2018 ще е друга бира, но той все още не е стигнал до европейските дилъри), където всеки един американски автомобил има проблеми: пластмасите не са на ниво, скърца, завихрянията са доста силни… Но, повярвайте ми, това е кола, на която можеш да простиш всичко това. При едно условие: под огромния преден капак трябва да е монтиран 5,0 V8. Не казвам нищо срещу 2,3-литровия EcoBoost, който не съм карал, но една икона трябва да се задвижва от емблематичен двигател.

Ford Mustang е един от знаковите muscle cars и най-успешният сред тях. От представянето си преди 53 години той е олицетворение на американската мечта. Разбира се, «малък” принос за това има и Холивуд, който издигна Mustang на пиедестала с “Булит”. Героят на 4 колела, във версия от 1967 г., се появи и в “Да изчезнеш за 60 секунди”, където Никълъс Кейдж му даде името “Елинор”. На големия екран моделът има над 3200 появи, като настоящият модел направи кино дебюта си в Need for Speed.

РАЗГЛЕДАЙТЕ FORD MUSTANG COUPE В ДЕЙСТВИЕ НА "КАЛОЯНОВО"

Изглежда трудно за вярване, но до началото на 2000-та година Mustang използва конструкция на шасито, датираща назад до Ford Fairmont от края на 70-те години на миналия век. Но това отдавна е в миналото. Ford Mustang е развит изключително много (очаквам с нетърпение и фейслифта), но е запазил и наследството, което го превърна в икона.

С двоен пробег Renault Zoe взима София – Пловдив за 3 лева (тест драйв)

Как една грешка се превърна в шедьовър, или тест драйв на Nissan Qashqai

Обновеният Peugeot 308 предлага скандинавска изисканост (тест драйв)

Renault Koleos е като голям сухоземен кораб (тест драйв)

Дизайнът на Mustang Cabriolet GT носи същите класически черти като тези на пионерите. Заострената предна част не е кардинално изменена от 1967 г., но вече интерпретирана по много по-модерен начин. Трябва да си призная, че е пир за сетивата, погледнат от всеки възможен ъгъл. А най-приятен е той зад волана, от където виждаш това огромно торпедо отпред, разсечено от два остри ръба. Лятото в България може и да не е най-подходящото време за кабриолет, но всяка минута под слънцето се осмисля в момента, в който натиснеш старт-бутона.

О, този звук! Той просто е несравним. Несравним. Американска класика с 5,0-литров V8 двигател си заслужава да се поизпотиш под яркото слънце. Но аз карах през повечето време с вдигнат покрив, но отворени прозорци и без никаква музика, за да не изпускам и момент от звуковата бомбардировка. Бях обвинен, че съм с недоизживяно детство, но как да се въздържи човек и да не форсира няколко пъти този двигател, който няма ограничител на празен ход!

Ford Mustang GT е автомобил, който взривява емоциите, но това е много опасно, ако не мислиш трезво за самосъхранението си. Защото Mustang е много палав. Задницата се усуква като на „задницата” на Сара Сампайо на модния подиум. При ускорение направо. В завой е колкото приятно, толкова и опасно. Въобще не се осмелих да включа режима Race, а само веднъж изключих ESP-то. Тръгването е невъзможно, защото от под гумите излиза само пушек, а влизането в завой е доста над възможностите ми. Затова не се правих на герой, защото дори с включени системи и режим Normal, Mustang е колкото труден, толкова и забавен за овладяване.

Забавно е и самото ускорение. Параметър от 4,8 сек до 100 км за близо 420 к.с. не е нещо потресаващо, като за това роля играе теглото от 1800 кг. Важно е как се случва самото ускорение. Натискаш педала на газта и следва кратка безтегловност, след която идва ритникът в гърба и понасянето на вихрогона напред.

Предавките на 6-степенната автоматична трансмисия са много дълги, което е нещо нормално за двигател с толкова голям работен обем. Затова при 140 км/ч оборотомерът стои на отметката от 3000 об/мин. При нормални условия това би значело, че разходът ще е нисък, на това не са нормални условия. Пет литра не е нещо нормално, не съм го и карал нормално, затова разходът се движи между 15-16 л/100 км.

За това способства и решението ми да карам в спортен режим на трансмисията. Вярно, не е класическата „ръчка”, но и тук си има магия. По принцип не съм фен на спортния режим на трансмисията, защото той е свързан с повече шум и разход. На тук звукът е опияняващ, а още по-опияняващ е синхронизаторът на оборотите, когато кутията сваля предавки. Получава се едно междинно форсиране, за да се настроят оборотите, което е страхотно като усещане.

Изненадан съм обаче от простора в купето. При толкова масивни габарити се очаква, че задните две места ще предлагат задоволително място. Не това не е така. За да седнат хора там, трябва да издърпаш предните седалки в неудобна за седене позиция, като дори и тогава тези отзад няма да се чувстват комфортно. В дълбоката шофьорска седалка аз обаче се чувствам прекрасно. Не толкова заради невероятните материали, каквито още в самото начало казах, че липсват, колкото заради факта, че от тази позиция всичко ти говори за много традиции и очаквани емоционални моменти.

Какво направи Mustang толкова популярен през последните 53 години? Фактът, че това е най-достъпният спортен модел. В подкрепа на това твърдение идват цифрите, според които през 2016 г. Mustang е най-продаваният спортен автомобил в света с над 150 000 доставки. А за Щатите Ford твърди, че той е със статут на №1 през последните 45 години. В САЩ стартовата цена на автомобила се равнява на един SUV от сегмент С у нас. Тук този кабриолет с голям двигател идва на 102 500 лв., а само през юли официалният представите на марката се хвали със седем продажби. За справка ще кажа, че преди два месеца карах BMW 440i Cabriolet, чиято цена бе над 120 000 лв. Да, много по-изискан и рафиниран интериор, технологично също е много по-напред от добрата стара американска школа, но аурата и кефът, който доставя Mustang, са неизмерими.

Технически характеристики:

Ford Mustang Cabriolet 5.0 V8

Размери

Дължина, мм: 4784

Широчина, мм: 1916

Височина, мм: 1394

Междуосие, мм: 2720

Собствено тегло, кг: 1792

Двигател

Тип: V-образен, 8-цилиндров

Работен обем, куб. см: 4951

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 418 при 6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 524 при 4250

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,8

Среден разход, л/100 км: 12,8

Вредни емисии СО2, г/км: 289

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 102 500

Четете още:

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

„Калашников” направи електрически патрулни мотоциклети

Германия обмисля забрана на конвенционалните автомобили

Лоурънс Соломон: Как Илон Мъск стана майстор на фалшивия бизнес

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Ford Mustang Cabriolet Ford Mustang Ford Форд Мустанг Кабриолет