BMW i7 M70: Караме най-бързия и най-мощен баварски EV с 660 к.с. и 1100 Нм

Към поредицата „най-най-най“ трябва да добавя и факта, че това е най-скъпият модел в гамата на BMW, всичко това говори красноречиво за качества, възможности и лукс

,
BMW i70 M70

BMW

Д ай на журналист повод да използва превъзходна степен, това е Раят. Материалът се написва сам, но читателят сякаш „не кълве“, смята, че е излъган. Но проблемът, поне в 99% от случаите е, че читателят просто няма възможността да се докосне до този обект на желанията, който, в моя конкретен случай, е събрал три превъзходни степени: най-мощен и най-бърз електромобил на BMW, при това е и най-скъпият модел в баварската гама.

Виж, доста по-лесно е да ползваш сравнителна степен, както направиха Азис и Галена с тяхното парче „По, по, по“. Трябва да им се признае, 18 млн. гледания за два месеца си е повече от впечатляващо постижение за родната музикална сцена.

Признавам си също така, че го слушах, дори се загледах в текста, който ме впечатли. Е, не с дълбока мисъл, но дължината му ми напомни за рап текст, което си е похвално.

Не ме вълнуват любовните терзания на двамата лирически герои, но и аз съм излизал на „срещи хиляда по ред“, дори доста повече от 1000. Рандевутата ми с тях обикновено завършват бързо, максимум за един уикенд, което си прилича на история за Казанова. Но моите срещи са с автомобили. Мнозина са се запечатали в съзнанието ми, за много от тях съм ползвал сравнителна степен, за малко – превъзходна.

CarMarket.bg

Няма да кажа, че BMW i7 M70 е най-впечатляващият автомобил, който съм карал, но когато в едно изречение подредиш „най-най-най“, то това значи едно: това наистина е нещо, което оставя в съзнанието. И, тъй като вие сте моите читатели, истината е, че когато някой направи автомобил с „най-най-най“ отпред, той обикновено е нещо впечатляващо. Да, не е най-красивият, знам, че ще го кажете, но в случая това е без особено значение.

Значение има, че този автомобил може да се опише най-добре с цифри. Не съм очаквал, че баварската лимузина е подлежаща на описание с цифри, но ето че инженерите от Мюнхен отново ме изненадват.

Карах i7 преди година, когато се впечатлих от всичко друго, но не толкова от динамика и параметри. Сега М70 залага на числата. Започвам с ускорението да 100 км/ч, което отнема 3,7 секунди. Има и други баварски модели, които изпълняват упражнението за същото време, но те не са електрически. И не тежат 2770 кг, колкото е това BMW i7 M70 – най-бързият електромобил в баварската гама.

CarMarket.bg

Това си определение дължи на факта, че М70 е и най-мощният електромобил в гамата на BMW. Не че i7 xDrive60 може да се оплаче от липса на мощност и скорост, просто тук ситуацията е изведена до нови равнища. Моторите отново са два (по един на всяка ос), като разликата прави този отзад. Там е монтиран, казват баварците, електромотор с енергийна плътност от 2,41 kW (3,3 к.с.) на кг, ръст от 25,5% спрямо стандартни модел. Това значи пикова мощност отзад от 489 к.с. Отделно отпред имаме още 190 kW (258 к.с.).

Ако просто ги съберете, сборът ще е много над 660 к.с., но истината е, че системната мощност на М70 е „едва“ 544 к.с. Магията идва, когато стартирате Launch Control, или дръпнете лявата планка на волана, с което за 10 секунди се активира функцията M Sport Boost. Тогава отприщвате въпросните 660 к.с. и 1100 Нм!

И тогава се получава спринтът до 100 км/ч за 3,7 секунди, с 0,1 секунди по-бързо спрямо BMW i5 M60, което карах по време на същия тест в Хърватия преди известно време. Но докато при М60 това ускорение буквално идваше страшно, дори и с помощта на изкуствено генерирания звук през колоните, тук го няма плашещото чувство. Причината е дължината от 5,4 метра и теглото от 2,7 тона. Те омекотяват „удара“, чувството, което е повече от разбираемо.

BMW

Но лично аз не успявам (и сега, докато пиша) да разбера, защо някой би купил лимузина с подобни параметри, която по подразбиране е направена собственикът й да седи на задната седалка. След това се сещам за RR Ghost, който карах преди време, който е с 600 к.с., но и превъзходен лукс отзад.

Затова отново стигам до извода, който направих и по време на изживяването ми зад волана на Ghost: просто много богатите хора не мислят като нас, могат да си го позволят, глезят се, както би казал народният мислител. И това звучи повече от логично, затова и BMW предлага „най-най-най“ за най-платежоспособните си клиенти. За да го имат и това да гали мислите им.

Затова за тях има това двуцветно изпълнение (100 са лаковите покрития, които предлага BMW Individual), което струва… много. Никак не евтина е и когато от… кашмир. Нещо много странно, твърди се модерно и желано, но аз съм свикнал в баварските салони да се радвам на кожа. Затова тази вълнена тапицерия буквално ме изненадва, а ми е трудно да си представя какво ще е усещането на гол крак върху нея!

BMW

Ще маркирам батерията, тя е с използваем капацитет 101,7 kWh, колкото е и в i7 xDrive60. Новост е функцията (има я и при i5 M60) Max Range, която увеличава пробега с от 15 до 35%. Полезно, ако човек често дърпа лявата планка на волана за функцията Boost, така няма никакъв шанс да се изминат обявените 560 км.

Бордното зарядно е 22 kW, а максималната мощност на зареждане е 195 kW. На такава бързо зарядна станция моделът зарежда батерията от 10 до 80% за 34 мин.

Преди малко не случайно споменах Ghost, защото двата модела са идентични по размери, луксът и осанката им също са доста близки, макар RR да е поне два пъти по-скъп.

BMW

M70 xDrive е чудесен са каране. Окачването е една идея по-твърдо, което може да се очаква от М-модел. Очаква се и недозавиване, но то е неутрализирано. Моделът разчита на въздушно окачване и амортисьори с електронно, както и активна стабилизация при наклоняване.

В България никой собственик на тази кола няма да се вози отзад, както вероятно ще го правят собствениците в Западна Европа или Китай. За тях е предназначен 32-инчовият телевизор, падащ от тавана, както и Lounge Seat, опция, която премества предната пътническа седалка плътно към арматурното табло, за да може този зад нея да се опъне и наслаждава на спокойствието. Или да гледа някой сериал, или каквото и да правят богатите отзад.

BMW

Не говоря умишлено за външния дизайн, защото това е доста изтъркана тема. Решетката, фаровете, хейт и т.н. Но на живо автомобилът просто изглежда различно. Виж, светещият контур на решетката наистина не ми харесва. Харесва ми обаче интерактивния кристален бар в интериора, светещ в червено.

Вратите може да се отворят и затварят чрез бутон (като при RR), може да го правите и от дистанционното управление. Споменатият BMW Theatre Screen отзад се управлява чрез таблети на вратите.

Всичко това си има цена, тя също е с „най”. Стартовата сума за BMW i7 M70 е 314 150 лв. с ДДС, но просто не виждам как някой би постигнал (или би си позволил) толкова скромна сума за М70. С полет на мисълта една цифра от 400 000 е съвсем резонна.

CarMarket.bg

Технически характеристики

BMW i7 M70

Размери

Дължина, мм: 5391

Височина, мм: 1544

Широчина, мм: 1950

Междуосие, мм: 3250

Тегло, кг: 2770

Електромотори

Системна мощност, к.с.: 660

Макс. въртящ момент, Нм: 1015 Нм

Батерия

Капацитет, kWh: 101,7

Динамика

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 3,7

Среден разход, kWh/100 км: 23,7 – 20,8

Среден пробег, км (WLTP): 559 - 460

Бацова цена, лв. с ДДС: 314 150

BMW BMW i7 BMW i7 M70 xDrive