VW няма как да изостави ДВГ, модернизира един от най-важните двигатели

Става въпрос за 1,5-литровият TSI, който е станал по-ефикасен и по-екологичен

двигател ДВГ Volkswagen TSI evo2

, Volkswagen

1,5 TSI evo2

Ц елта на Volkswagen е до 2030 г. да постигне 70% дял на електромобилите в микса, но това не означава, че компанията е готова да отсече из основи двигателя с вътрешно горене, на който дължи това, което е в момента. Вярно, имаше един много тъмен период в тази връзка след 2015 г., но оттогава именно VW е една от движещите сили за електрификация на световния автопарк.

Но пък двигателят 1,5 TSI evo (ES 211) е един от стълбовете на компанията (все още), вграждащ се от T-Cross до Passat Variant. Затова логичният ход бе за модернизирането му и въвеждането на evo2 с T-Roc и T-Roc Cabriolet.

В случая инженерите са преместили трипътния катализатор и филтъра за твърди частици по-близо до двигателя в един модул за контрол на вредните емисии, подобрявайки ефикасността на системата за контрол на емисиите. Нещо повече, това позволява да се намали използването на ценни метали, но нещо още по-важно – по този начин компанията иска от сега да си гарантира, че двигателят ще отговаря на бъдещия стандарт Евро 7.

 Volkswagen T-Roc Cabriolet

Volkswagen

Volkswagen T-Roc Cabriolet

Основната технологична функция, която позволява намаляване на разхода в 1,5-литровия evo2, е подобряване на системата Active Cylinder Management,. Тук тя се нарича ACTplus – съвместна разработка на заводите във Волфсбург и Залцгитер. Фокусът тук е бил върху подобряване на активирането и деактивирането на два от цилиндрите, за да се гарантира по-плавна работа на двигателя. Сега, с ACTplus, вторият и третият цилиндър не се активират, когато двигателят работи на ниско и средно натоварване и обороти.

Освен турбо с променлива геометрия, двигателят 1,5 TSI е снабден и със система за впръскване на горивото под високо налягане (до 350 бара), плазмено покритие на стените на цилиндъра за оптимизиране на триенето.

Двигателят TSI evo2 (с мощност 150 к.с., тук няма промяна) е проектиран да работи с горива, съдържащи съставки, произведени от възобновяеми източници на енергия. Освен това той е подходящ и за плъг-ин хибридно задвижване със системна мощност до 272 к.с.

5 TSI evo2 1 рубла Volkswagen двигатели с вътрешно горене двигатели ДВГ