П латформата STLA Medium на Stellantis трябва да стои в основата на поне 2 млн. електромобила годишно, някои от които ще предлагат до 700 км пробег. Първият модел, който ще бъде качен на платформата, е Peugeot 3008, който очакваме тази есен.
Платформата – за която Stellantis казва, че е “BEV by design” – е една от четирите електрически архитектури на Stellantis, обявени през 2021 г., когато Групата бе формирана след обединението на PSA и Fiat Chrysler Automobiles. Другите са STLA Small, STLA Large и STLA Frame.
Stellantis казва за STLA, че е „най-добрата в класа” по отношение на пробег, ефикасност и време за зареждане.
Концернът планира да продава само електромобили в Европа до 2030 г., като цели 50% дял за EV от продажбите си в Северна Америка.
Карлос Тавареш заявява, че платформата е проектирана за изцяло електрически автомобили, но казва, че може да се „адаптира” и за модели с ДВГ.
Междуосията на автомобилите, които ще използват платформата, варират от 2700 до 2900 мм, а дължината от 4300 до 4900 мм. Пътният просвет може да бъда вдигнат до 220 мм.
Монтираният в пода пакет батерии ще идва в два размера до 98 kWh, предлагайки максимален пробег до 700 км за пакета Performance (500 км пробег на магистрала) и над 500 км за пакета Standard. От компанията казват, че гонят среден разход от 14 kWh/100 км, което е отличен параметър.
Мощността на задвижване може да варира от 160 до 285 kW, като те ще идват от съвместното предприятие на Stellantis с Nidec.
Голямата разлика с други конкуренти се крие във факта, че платформата продължава да залага на 400-волтовата архитектура, а не на 800-волтова. Като причина за това се изтъква по-ниската цена, т.е. по-голямата достъпност на електромобилите за широката публика.
Себастиен Жаке, заместник главен изпълнителен директор, казва, че възможността да се предлага електромобил с дължина 4,3 м, батерия с 98 kWh, до 700 км пробег и разход 14 kWh8100 км е „уникална за пазара”.