Т ук ще става въпрос за Mobilisights, новото бизнес подразделение на концерна, фокусирано върху създаването на софтуерни услуги и събиране на информация. Но да го кажем от самото начало: не става въпрос за лична информация в най-прекия смисъл на това определение, а информация от автомобила, от милиони автомобили, която информация ще струва милиарди.
А това е повече от логична стъпва във все по-свързания свят. Stellantis очаква да достигне 34 млн. свързани автомобила до 2030 г. Това означава стотици милиони сензори и милиарди GB данни. Които ще струват милиарди евро.
Бизнес подразделението Mobilisights трябва да генерира приблизително 20 млрд. евро допълнителни годишни приходи до 2030 г. То ще разработва и лицензира иновативни B2B продукти, приложения и услуги. Разбира се, Mobilisights и неговите партньори ще работят в рамките на много стриктно управление на данните и политика за поверителност.
Така че, не се притеснявайте, Mobilisights не се интересува от лични ви данни. Интерес представляват информацията от сензорите, за да се подобри начинът, по който взаимодействате с колата си или да се подобри вашият комфорт и безопасност. Но също така тези данни ще бъдат част от по-голямата картина.
Те ще бъдат ключови за бъдещите комуникационни системи Vehicle-to-Grid и Vehicle-to-Vehicle. Всички данни, събрани от голям брой автомобили, ще допринесат за много по-добра безопасност по пътищата, с предупреждения в реално време или действия, предприети от автомобилите за избягване на опасности по пътя.
Има и широка гама от приложения и услуги, които ще използват данни в автомобила. Те ще генерират приблизително 4 млрд. евро годишни приходи до 2026 г. и около 20 млрд. евро до 2030 г.
До 2024 г. повечето от всички нови автомобили ще могат да се актуализират по въздуха. През същата година три нови AI технологични платформи ще бъдат широко разгърнати, като компанията ще разчита на 4500 софтуерни инженери.
Следващото голямо предизвикателство ще е наистина сериозно: как автомобилните производители ще работят съвместно с този огромен поток от данни. Това е напълно нова парадигма в свят, в който еволюцията се движи от жестоката конкуренция. В този свят ние също ще трябва да сменим гледната си точка. Защото свърши времето, когато автомобилът бе само автомобил. Новите автомобили са софтуер на колела.