Т екилата на Jose Cuervo влиза в автомобилите на Ford, но не в мини хладилник, какъвто двете компании биха могли да направят. Не, те обединяват усилия, за да използват потенциала на растението агаве (познато и като столетник) за производството на биопластмаса.
Стопяващите се запаси от изкопаеми горива и притесненията за замърсяване на природата означават, че автомобилните производители трябва да вграждат биоразградими материали в своите автомобили. Така компаниите се опитват да намалят своя екологичен отпечатък, за да спре соченето им с пръст за най-голям замърсител.
Арматурното табло и облицовката на вратите в BMW i3, например, са изработени от възобновяеми естествени влакна. Ford иска да направи нещо подобно.
За целта компанията се нуждае от биопродукта от растението агаве, оставащ след като Jose Cuervo извлече сока от него. С този продукт Ford иска да прави окабеляване, различни ниши и кошчета в интериора, дори HVAC блоковете. Процесът е още в начален етап на проучване.
Първоначалните оценки предполагат, че биопродукта от агаве е това, от което се нуждае Ford, тъй като той притежава естетични качества и е много издръжлив. Имайки предвид, че един автомобил се нуждае от 180 кг (средно) пластмаса, текилата вероятно не е отговорът, но си струва да се опита.
Четете още:
10 легендарни американски автомобила