Ц ените, които се искат за колекционерските автомобили, стигнаха до невиждани стойности през последните години. Струващите милиони редки екземпляри в началото на 21 век, сега се продават за десетки милиони.
Потвърждение на това са данните, разпространените от Frank Knight Luxury Investment Index. През последните 5 години (до 31 март 2016), стойността на луксозните и класическите автомобили се е увеличила със 161%. В продължение на предишните 10 години до същата крайна дата, стойността на същите е скочила с невероятните 467%.
За сравнение, според данните на Prequin, хедж хондовете връщат печалба от 4,75% в рамките на същия 5-годишен срок. За десетилетието са донесли 7,83% възвръщаемост. Класическите автомобили изпреварват и колекционерските „алтернативни“ инвестиции в монети, изкуство и вино.
Индикациите обаче са за намаляване на този ръст. Причината за това е огромният брой на аукциони и двойно нарасналият брой на дилърите, занимаващи се с продажбата на класически автомобили.
Пазарът започва да оценява оригиналността още повече, но също така показва и сериозна непостоянност. През февруари тази година, на търг на RM Sotheby's в Париж бе продадено много рядко състезателно Ferrari 335 Sport 1957, цената на което стигна 32 млн. евро ($35 млн.). Това бе рекорд за европейската валута. През май, отново на търг на RM, но в Монако, не по-малко рядкото Ferrari 275 GTS/4 NART Spider 1968 стигна само 17 млн. ($18 млн.).
Вижте още:
Renault Clio R.S. идва с три шасита и два двигателя