П реди две години, Mercedes представи Future Truck 2025 concept, който бе оборудван с автономна система Highway Pilot, позволяваща на камиона да се движи самостоятелно със скорост до 85 км/ч. Сега, технологията е адаптирана за градско шофиране и е вградена във Future Bus. Той разчита на системата CityPilot, позволяваща на автобуса да се движи автономно при скорост до 70 км/ч.
За да докаже качествата на своя автономен автобус, Mercedes проведе демонстрация в Амстердам по етап от най-дългата бърза автобусна лента (BRT) в Европа. Future Bus успя самостоятелно да измине 20-километровото трасе, спирайки самостоятелно на автобусните спирки и светофарите, спирайки при възникване на пътна ситуация, преминавайки през тунели, както и самостоятелно отваряше и затваряше вратите на автобусните спирки.
Напълно автономно Audi A8 през 2017
Босът на Tesla трябва да разкрие бъдещето на компанията
По $25 млрд. годишно от компаниите за автономно шофиране
За да е сигурно всичко, на мястото зад волана седеше човек, който да следи (и да се намеси при нужда) за безопасното маневриране на автобуса в градския трафик.
Всичко това е било възможно след монтиране на радари с къс и дълъг обхват на действие, които работят съвместно с цял набор от камери и вграден GPS. Освен това, Future Bus на Mercedes е достатъчно „умен“, че да комуникира чрез Wi-Fi с инфраструктурата. Той може да научава статуса на светофарите, за да може да се възползва в пълна степен от зелена вълна по трасето си.
Daimler Buses обяснява, че първата стъпка, която трябва да бъде предприета, за да е възможно напълно автоматизирано движение на автобуса в града, е инфраструктурата да разполага с отделни BRT платна. Шофьорът зад волана може да управлява автобуса по обичайния начин по нормални пътища, след което да превключи в режим CityPilot, когато има път, подходящ за автономно шофиране.
Към момента разработката е само концептуална, но определено дава сигнал за много по-приятно и комфортно пътуване в градския транспорт в бъдеще.
Четете още: