А втомобилните производители полагат големи усилия, за да измислят и предложат атрактивни нови цветове за моделите си. Повечето нови коли винаги дебютират в някакъв ярък цвят, но накрая по улиците сякаш има 5-6 основни нюанса.
Редовното проучване на ISeeCars открива кои са най-популярните цветове за коли. Няма особени изненади, съобщава AutoBlog.
Проучването обхваща продажбите на над 10 млн. коли, които са на възраст между 1 и 5 години. Те се смятат за достатъчно нови да отразяват актуалните интереси на клиентите.
Няма изненада – цветовете в бялата, черната и сивата гама остават най-популярни. Те дори увеличават своята популярност спрямо преди 5 години и вече са 78.9% от всички коли.
Най-популярният цвят остава белият. Той увеличава популярността си с 3.4%, като достига дял от 26.2%. Следва черният цвят с 21.8% дял. Топ 5 се допълва от сиво, сребърно и синьо.
Едва 9.7% от колите са в някакъв нюанс на синьото. Червените са 8.2%. Седми са зелените с драстична разлика, те са едва 1%.
В топ 10 влизат още кафяво, оранжево и бежово, всички с по-малко от 1% дял. Най-малко популярен цвят е жълтият – 0.1%.
Най-честият аргумент за избирането на традиционните 5 цвята е, че са най-харесвани и съответно колата ще запази най-добра цена. Проучването обаче показва, че всъщност бежовите, жълтите, зелените, червените и сините коли задържат цените си най-добре и дори имат тенденция да ги увеличават.
Основният аргумент в случая е, че става дума за най-вече за екзотични и лимитирани колекционерски коли, които най-често са в тези цветове. Освен това и вторичният пазар вече е доста натоварен с голямо търсене, така че дори и по-малко желани цветове като бежовият, вече привличат внимание от купувачи, които са готови на всичко.
От гледна точка на типове коли, кабриолетите най-често са в бяло или червено. Купетата – в черно или червено, а хечбеците – бяло или синьо.
Минивановете са бели или червени, както и пикапите. Седаните и SUV-овете са беили или сини, а комбитата – бели или червени.