Направено от банани, палми и подръчни средства. Екзотики от Африка

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

С ветовната автомобилна география се разширява с всяка изминала година, макар на пръв поглед това да не е така. Свикнали сме да приемаме, че в Европа има Volkswagen Golf (отново най-продаван автомобил през първите 10 месеца на годината), в САЩ е F-150, в Азия властва Toyota. Но щом вече ние имаме супер автомобил в лицето на Sin R1, защо Полша да няма впечатляващия Arrinera Hussarya, а Чехия – състезателния Praga? Няма лошо, но тук ще ви покажем нещо далеч по-екзотично, направено с подръчни средства в африканските държави.

Laraki (Мароко)

Без съмнение това е най-наточения автомобил, произлизал от африканския континент. Абдаслам Лараки смята своята компания за първия африкански производител на супер спортни автомобили, което не е далеч от истината. Първият модел на компанията, Fulgura, бе показан още през 2003 г. Проблемът е, че освен още няколко прототипа, Лараки не успя да направи нищо повече. Последното творение е Laraki Epitome (на снимката). Той рацчита на двигател от GМ с 1200 к.с. Бе планирано да се произведат 9 автомобила, но се знае само за един автомобил, който е собственост на рап изпълнителя Френч Монтана.

Kiira (Уганда)

„Централата” на Kiira Motors се намира в Кампала, столицата на Уганда. Първият й автомобил, хибридът EV Smack (на снимката), бе представен през 2014 г., но на частни лица не е продаван. Най-близкият контакт с продукти на Kiira Motors може да се получи при автобусна разходка в Кампала

Innoson (Нигерия)

Компанията Innoson е един от водещите автомобилни производители на африканския континент, предлагайки компактни автомобили собствено производство, като този Fox (на снимката). В портфолиото й фигурираха и нелицензирани копия на пикапи и микробуси с марката Toyota. Днес компанията залага та собствени разработки и може да се похвали с немски и японски инвестиции.

Wallyscar (Тунис)

Макар външният вид на Wallyscar да напомня силно на Jeep, с него тунизийските модели нямат нищо общо. Част от компонентите на Wallyscar са с източник Peugeot-Citroen, двигателите също са френски.

Optimal Energy Joule (ЮАР)

ЮАР има история с автомобилната промишленост, като в страната се провеждаше и кръг от Формула 1 преди доста години. Единственият модел на Optimal Energy – Joule –бе представен приз 2008 г. През 2012 г. собствениците на компанията имат сериозни планове за серийно производство, но до такова не се и стига.

Mobius (Кения)

Mobius е създадена през 2009 г. с основа цел създаване на прости, надеждни и достъпни автомобили за масите. При цена от около $11 000q всъдеходът Mobius II е един от най-достъпните автомобили в Кения. Скоро в продажба трябва да влезе и по-модерният Mobius III.

Thai Rung (Тайланд)

Значителна част от продукцията на тайландската Thai Rung е по лиценз на Isuzu, Toyota и други японски производители, но има и самостоятелни разработки, по.скоро имаше през 80-те и 90-те години. На снимката виждате Transformer 2 – един от последните модели на Thai Rung, построен на базата на Toyota Hilux.

Micro (Шри Ланка)

Подобна стратегия има и компанията Micro. Нейната дейност започва с компактния Privilege (на снимката), но в последствие се взима решение да започне производство на по-изгодни лицензионни модели. Днес Micro слага емблемата си на модели на Geely и SsangYong.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Great Wall показа супер луксозен и първи плъг ин хибриден SUV

Новият Infiniti QX50 въвежда първия двигател с променлива степен на сгъстяванe

Honda ще намали времето за зареждане на електромобилите си на 15 минути

Източник на статията: Vesti.bg

любопитно автомобили екзотични автомобили африкански автомобили