О т 17 май Mercedes-Benz ще предлага технологията си за автономно управление Drive Pilot, Ниво 3 в топ моделите S-Class и EQS, съобщава марката в официално съобщение.
В Германия онези, които искат робота, ще трябва да доплатят 5000 евро за лимузината с двигатели с вътрешно горене и 7430 за електрическата й версия.
Системата напълно поема управлението на автомобила при определени обстоятелства, оставяйки шофьора спокойно да говори по телефона, да отговори на мейли или да направи каквото там пожелае.
Може, например, да предложи брак на смаяната си половинка. Моментът би бил подходящ, защото тя ще е впечатлена от случващото се.
Drive Pilot може да се използва по около 13 хиляди км магистрали в Германия, ако скоростта е най-много 60 км/ч. От което се подразбира, че наистина трябва да имате нещо много спешно, за да прибегнете до “пилота” на магистрала. Съвсем друго би било в града - технологията е предназначена най-вече в условия на трафик, когато сме в “работен режим”.
Тя използва радар, лидар и камери, а също така сезнори за звук, температура и влага, за да следи пътните и въобще външни условия. Подаданета от тях информация се обработва от компютъра на колата.
Пилотът контролира ускорението, спирането, смяната на пътни платна. Може да прикани шофьора да поеме управленито, ако прецени, че това е необходимо с оглед на потенциален риск. Ако той не реагира до 10 секунди, следва принудително спиране.
Mercedes подчертава, че системата ще се предлага само с нови коли от двата модела. Не можете да отидете в дилърство на компанията и да поискате да ви я сложат в наличната ви кола.
Марката с трилъчевата звезда първа в Германия получи разрешение да използва Ниво 3 за безпилотно управление. Така изпревари местни си конкуренти, както и Tesla.
Сега кандидатства за такъв и в САЩ, като очаква и там да получи зелена светлина до края на годината. За момента Германия е единствената европейска страна с Ниво 3.
BMW очаква да чуе “да” за новата 7-Series (електрическа и с ДВГ). Audi готвеше автономност от същото ниво за А8, но се отказа през 2020 г. А Honda има разрешение за Япония за определени модели в ограничена продукция.
Всички останали големи производители също тестват свои системи, като се готвят най-късно до 2025 г. да предлагат коли-роботи масово.