Т рети големи играчи в Германия (BMW, Daimler и VW Group) не спират да говорят за електрическото си бъдеще, но сякаш пропускат настоящето. Сега те имат по 1-2 такива модела, които са далеч от лидерските позиции в страната, континента и света. Това е нещо, което притеснява Петер Алтмайер, Федерален министър по икономическите и енергийни въпроси на Германия. Същият не се радва от факта, че Tesla е лидер сред електромобилите, а германските производители изостават съществено.
На среща по въпросите за изкуствения интелект, Алтмайер забива брутален въпрос към изправилите се на сцената едни от най-влиятелните хора в автомобилни бранш, а именно шефовете на Daimler и VW Group.
“Наистина се чудя кога вие, г-н Цече, г-н Диес или г-н Крюгер от BMW, ще направите електромобил, който да е поне наполовина толкова сексапилен колкото Tesla,” съобщава Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Алтмайер не спира само с тази критика, а дава и съвет към въпросните автомобилни великани да предложат „някакви свежи идеи“.
Петер Алтмайер
Присъстващи на събитието миналата седмица в Берлин са Дитер Цече (Daimler) и Херберт Диес (VW Group), които не са могли (или не са искали) да дадат отговор на министъра. Харалд Крюгер (BMW) си е спестил неудобството да не може да даде отговор, тъй като не е присъствал на събитието.
Макар дизайнът на всеки автомобил да е въпрос на лични предпочитания, забележките на Алтмайер са доста необичайни за страна, в която политиците и лидерите на крупния бизнес рядко се критикуват един друг.
VW ще продава електрически конкурент на Tesla за под 20 000 евро
Tesla с по-висока пазарна капитализация от BMW
Министърът не конкретизира повече забележката си, но би могло да се предположи, че първите електромобили на германските компании са преки деривати на конвенционалните модели.
Автомобили като VW e-Golf и Mercedes-Benz B-Class Electric Drive изглеждат почти идентично с техните ДВГ родственици. BMW i3 е изключение, но явно министърът не харесва и него, макар абревиатурата на неговия пост - Federal Ministry for Economic Affairs and Energy – да е BMWi.
Интересно е дали Алтмайер ще промени мнението си, когато по улиците излязат Audi E-Tron, Mercedes EQC и Porsche Taycan.
Китай води света към електрическо автомобилно бъдеще
Примката около дизела се затяга все повече
„Диамантът” на Rolls-Royce е в България. Започва от 530 000 лв. без данъци и такси