В по-голямата част от столицата на Нидерландия ще могат да се движат само таксита с нулеви вредни емисии, ванове, камиони, скутери и мотопеди от 2025 г. Новото правило ще важи за новите автомобили с регистрация 2025 г.
Има и едно важно изключение. Частните лични автомобили ще бъдат изключени от това правило до 2030 г., когато Амстердам иска да забрани движението на всякакъв вид транспорт, разчиташ за изкопаеми горива. От 2025 г. в определените от властите еко зони в града ще бъде забранено влизането на дизелови автомобили с Евро 4 и по-нисък еко стандарт. За таксита и коли под наем, градът и компаниите се съгласиха да въведат забраната за ДВГ от 2025-а преди година.
Новата регулация, която предстои да влезе в сила, е допълнение към съществуващите нискоемисионни зони в Амстердам, включващи леки коли, ванове, камиони, автобуси, таксита, скутери и мотопеди.
Що касае ултранискоемисионните зони или “milieuzones”, те ще зависят от типа автомобил. Едната се обгражда от околовръстното трасе А10 и ще засяга таксита, ванове и камиони. Скутерите и мотопедите в жилищните райони ще бъдат ограничени в почти целия Амстердам.
За да се гарантира, че автомобили с ДВГ няма да влизат в новите нискоемисионни зони в града, регистрационните номера на всички автомобили ще бъдат следени с камери. Който не отговаря на новите изисквания ще бъде глобяван. Подобна система се използва в Лондон. Подобно на британската столица, столицата на Нидерландия започна да въвежда първите екологични зони през 2007 и 2009 г. Общественият транспорт в Амстердам ще е с нулеви вредни емисии от 2025 г.