БЕЛАЗ 75710
Белоруският кариерен самосвал е най-големият в света. Може да превозва до 450 тона земна маса, резервоарът му е 5,5 тона, масленият резервоар е за половин тон, общото му тегло заедно с товара достига 810 тона!
Това метално чудовище е дълго 8 метра, широко е 10 и е дълго 20 метра. Мощността на моторната му група е близо 5000 к.с. В нея са включени три дизела MTU DD 16V4000, всеки с мощност 2330 к.с. Те са съединени с генератори, които подават ток на огромните електрически моторни колела. Средният разход на гориво на машината е 5600 литра нафта на 12 часа.
Beast of Turin
Трудно е за вярване, че творение от 1919 г. все още държи рекорд. Но Fiat прави нещо, което не е повтаряно: слага най-големия самолетен двигател в кола. Подобни опити са повтаряне, но не с подобни размери.
Направени са само два екземпляра. Задачата им е била да подобрят рекорда за скорост, който към онзи момент се дълги от Blitzen Benz, който развива 212 км/ч в Дейтона.
Двигателят Fiat S76 (преименуван на 300 HP Record) е 28,5-литров 4-цилиндром мотор с почти 300 к.с. мощност. През 1911 г. той поставя рекорд от 187 км/ч на 1 миля. Година по-късно развива 213 км/ч, но не успява да направи връщане (за рекорд се изискват два пробега на една и съща отсечка), затова не успява да подобри предишния рекорд.
Масивният двигател е приблизително 4 пъти по-голям от Chrysler 440 Magnum V8.
General Electric GE9X
Когато GE Aerospace прави GE9X за Boeing 777X, поставянето на рекорди не е било в задачите. Но Книгата на рекордите Гинес казва, че GE9X е най-големият в света реактивен самолет за пътнически самолет, той е и най-мощният.
GE9X генерира почти 4 пъти повече тяга от F-16, по-мощен е дори от ракетата Mercury-Redstone, която извежда първия пилотиран полет на NASA в орбита.
Цялата тази тяга идва от двигател с дължина 5,4 метра, 3,4 м широчина и тегло 8,3 тона. Широчината на GE9X е почти същата като тази на целия фюзелаж на Boeing 737.
Rocketdyne F-1
Най-голямото за космоса определено не е плюс. Най-мощната ракета е Starship на SpaceX, но двигателят Raptor, който я извежда в орбита, не е най-големият. Тази титли принадлежи на Rocketdyne F-1, построен от Rockwell International. F-1 е дълъг над 5,4 метра, диаметърът му е 3,6 метра, тежи 8,3 тона и генерира 680 000 кг тяга. Все още се смята за най-мощният в света еднокамерен ракетен двигател.
NASA използва пет от тях, за да създаде 3,4 млн. килограма тяга за всяко от шестте изстрелвания на Saturn V от мисията Аополо” между 1969 и 1972 г.
Wärtsilä RT-flex96C
Най-големият бутален дизелов двигател е направен от финландската Wärtsilä Corporation, както сами може да предположите, той е създаден за задвижване на големи кораби.
При дължина от почти 13 м височина и 25,5 м дължина, 14-цилиндровият RT-flex96C тежи 2300 тона. Само коляновият вал тежи 300 тона, докато всяко бутало – почти 6 м височина – тежи над 5 тона.
За да придобиете представа за размера, надписът Hollywood в Лос Анджелис е висок 13,5 м, докато синият кит е дълъг до 27 метра.
Работният обем на RT-flex96C е почти 25 500 литра и генерира 108 920 к.с. Въртящият момент е… 7 616 000 Нм! Харчи 250 тона дизел дневно, на час харчи 30 барела.
Към днешна дата има само 25 такива двигателя, но се изграждат още 86.