П рез третото тримесечие на 2024 г. само 3,9% от частните купувачи на автомобили са избрали да се сдобит с EV. Преди това, през последните тримесечия на 2022 г. и 2023 г., делът на хората, преминаващи от ДВГ към електромобили достигна 6,9% и 6,6%.
В същото време има все повече и повече частни купувачи, които се връщат обратно към ДВГ от електрическия си автомобил. Този процент е бил 14 през 2021 г., а сега е достигнал 34% през първите девет месеца на 2024 г.
Това са най-важните резултати от проучване на застрахователната компания HUK-Coburg, цитирани от Frankfurter Allgemeine Zeitung. Като най-големият германски автомобилен застраховател с 13,9 милиона застраховани превозни средства и пазарен дял от една четвърт сред частно регистрираните превозни средства, компанията може да извади представителни данни за развитието на автомобилния пазар в Германия.
В Бавария делът на електрическите автомобили е 3,4%, а в Долна Саксония 3,2%, докато Саксония-Анхалт и Саксония заемат последните места в германската класация с 1,5%.
Анализът казва още, че не са изчезнали хората, които искат да купят електрическа кола: За 18% от купувачите на лични автомобили единствената възможност за нова покупка през 2024 г. е електрически автомобил. Тези резултати са били получени след интервю на около 4000 души в Германия. Възрастта играе основна роля сред потенциалните купувачи на електрически автомобили: от анкетираните под 40-годишна възраст, 28% определено искат да купят електричка като следваща кола, в сравнение със само 12% от тези на възраст над 40 години.
Според проучването една трета от потенциалните купувачи на автомобили в Германия не искат да плащат допълнително за електрически автомобил. За разлика от тях 19% от анкетираните заявяват, че са готови да платят до 10% повече за автомобил с чисто електрическо задвижване, а 33% дори биха приели увеличение на цената с над 10%.
Като цяло, проучването показа също широко разпространен скептицизъм относно електрическото задвижване: 46% намират електрическото задвижване за добро или много добро, докато 47% го намират за „по-малко добро“ или „изобщо не е добро“. Съответно 29% отговарят, че биха преминали към BEV само ако законът позволява регистрацията само на електромобили (тук се визира предстоящата [или не] забрана за продажба на нови коли с ДВГ в ЕС през 2035 г.).
Всички тези данни се отнасят само за Германия. Американската аналитична компания Gartner очаква силен растеж на световния EV пазар. Броят на електрическите коли ще нарасне от 32,6 млн. през 2023 г. и 45,9 млн. през 2024 г. до 61,9 млн. до 2025 г., с ръст от 33% през 2025 г., движен основно от търсенето в Китай.