Н адпреварата на електрическия и автономния фронт се изостри до степен на кипене. Новините вече създават електрическите автомобили и новите технологии, а не познатите ни от над век конвенционални модели с двигател с вътрешно горене. Новият фронт на конкуренция даде възможност в битката да се включат редица нови играчи, които преди не биха имали никакъв шанс, но новата реалност им дава такъв. Един от тези играчи е виетнамската VinFast. Тя е основана през юни 2017 г., а по време на автомобилния салон в Париж през 2018 г. светът научи за нея. А сега идва и доста интересна и дръзка новина, свързана с почти едновременното лансиране на цели три електрически модела.
VinFast VF31
Компактният кросоувър от сегмент С определено не може да се наречен привлекателен, но поне се откроява с тази предна маска. Той ще се предлага само във Виетнам, като доставките му започват през ноември. Клиентите в страната ще могат да избират между две версии с мощност 204 и 115 к.с. От компанията казват, че е възможен пробег от 300 км (вероятно по цикъла NEDC, не е уточнено).
VinFast VF32
Тук ситуацията е доста по-прилична откъм дизайнерско изпълнение, а компанията казва, че „FV32 ще предлага ниво на автономност 2-3”. Този средноразмарен SUV от сегмент D е дълъг 4750 мм. Стандартната му версия ще се задвижва от електромотора в премиум модела на FV31, т.е. 204 к.с., но ще има и версия с 408 к.с. и 640 Нм въртящ момент. Моделът разчита на перманентно задвижване на четирите колела и батерия с капацитет 90 kWh. Във Виетнам VF32 ще се предлага от февруари 2022 г., а от юни същата година ще се предлага в Европа, САЩ и Канада.
VinFast VF33
VinFast VF33 е най-впечатляващият от триото със своите 5120 мм дължина, което е малко повече от Ford Explorer 2021. Задвижването е почти идентично с това на VF32, но батерия с по-голям капацитет ще увеличи пробега до към 550 км.
Интересното е, че моделът ще предлага автономност от ниво 3 (и някои функции от ниво 4). Във Виетнам ще се предлага от септември тази година, а от ноември ще стъпи на пазарите в Европа, САЩ и Канада.
Цени към момента няма. Но от компанията казват, че премиум версиите на моделите „ще са оборудвани с LiDAR сензори, 14 камери, които могат да засичат обекти до 687 метра и 19 сензора с 360-градусов обзор.”
Това са първите пробни клетки на батерията за „5-минутно зареждане”