К азва се Ford Pro Electric SuperVan и с него компанията помпа мускули пред публиката на Фестивала на скоростта в Гудууд.
Четири електромотора и батерия с течно охлаждане от 50 kWh (може да бъде заредена за 45 минути с бързозарядна станция) загатват за потенциал, но чак 2000 к.с.! Но Ford не се шегува и наистина демонстрира потенциал с тази ракета, способна да ускори до 100 км/ч за под 2 секунди!
Ford Pro Electric SuperVan
Цялото това упражнение се прави с цел да се демонстрира новия електрически E-Transit Custom на Ford Pro, но начинът това да стане е наистина впечатляващ.
Моделът разчита на избираеми режими на задвижване, които определят въртящия момент, регенеративното спиране и отзивчивостта на Electric SuperVan, за да се отговори на различни сценарии: ROAD, TRACK, DRAG, DRIFT и RALLY. Особено интересен изглежда режим „Почистване на гумите“. Тази функция спира напълно едната ос, докато върти другата, създавайки впечатляващо палене на гумите на предната или задната ос, с което се подпомага почистването и загряването им. Типично за драг състезанията.
За първи път Ford представя SuperVan през 1971 г., създавайки различен от всички останали Transit Mk1 със средно монтиран двигател от Ford GT40, спечелил „Льо Ман”. Успешната формула за съчетаване на лекотоварен автомобил със спортен продължава с представянето на SuperVan 2, версия на Transit Mk. 2 с каросерия от фибростъкло върху шасито на състезателния болид на Ford C100, с мощност от 590 к.с., доставяни от легендарния 8-цилиндров Cosworth V8. Този автомобил по-късно беше прероден като фейслифт Transit Mk. 3, приличащ на SuperVan 3, задвижван от Cosworth HB, 650 к.с., двигател взет от Формула 1.