Това е „горещото“ Renault 5, но с името Alpine A290

Тук са важни не толкова цифрите, колкото фокусът върху управлението и забавлението зад волана

Alpine A290

Alpine

П ървият изцяло електрически модел на Alpine е унифициран с Renault 5. Двете споделят дизайн, платформа, окачване, интериор, но и дребни различия. Като това, че Режията първо показа стандартния модел, а сега подразделението й показва спортната версия, която носи името А290. Дава много ясна представа какво да очакваме от близката с ромбоидна емблема.

За да сме коректни ще кажем, че все пак има някои доработки по този модел, за да може да му се иска по-висока цена. Следата е леко разширена, стабилизаторите за напречна устойчивост са различни. Предната алуминиева подрама също е нова, към нея е монтирано електрическото задвижване.

Alpine

Външно са добавени само някои по-спортни детайли, общият силует е запазен, просто няма нужда един от най-атрактивните компактни модели да бъде пипан. Същото важи и за интериора – общата конфигурация е запазена, но има някои нови детайли. Такъв е 3-спицовият волан с маркер по средата, допълнителен регулатор за избор на силата на рекуперацията и превключвател за избор на режими на задвижване - Normal, Sport, Save и Personal. Селекторът на трансмисията е свален от кормилната колона на обичайното му място, а неговото място е заето от красив лост с надпис OV, от който се активира буст режимът. Седалките са с по-високи странични бордове.

Моделът е оборудван с ланч контрол, звуков синтезатор Alpine Drive Sound, дигитален клъстер (приборно табло с диаметър 10,25 инча и сензорен екран с диаметър 10,1 инча), аудиосистема Devialet (за пръв път в Alpine) и 26 електронни помощници.

Alpine

Електрическото задвижване на Alpine A290 може да бъде 180 к.с. и 285 Нм, или 220 к.с. и 330 Нм, които ускоряват малкия хечбек съответно за 7,4 или 64, секунди. Батерията е една, капацитетът й е 52 kWh, осигуряваща пробег до 380 км.

Alpine Alpine A290_B Renault 5 Turbo 3E